اذعان رسانه های حکومتی به تحریم مردمی و شکست انتخابات و رسوایی تمامیت نظام

رسانه‌های حکومتی به اشکال مختلف اذعان می‌کنند که تحریم مردمی و شکست سیرک انتخاباتی، تمامیت نظام و هر دو باند آن را رسوا کرده است ـ ۳۱خرداد۱۴۰۰


روزنامهٔ حکومتی مستقل نوشت: حتی آرای باطله از ظرفیت بیشتری برای رقابت برخوردار بودند... نیمی مشارکت نکردند. نیمه‌ای که با احتساب آرای باطله رقم چشمگیری می‌شوند...


این پیروزی بی‌دردسر و کم رمق در کورانِ فقدانِ رقابتها نباید باده سرمستی به خوردِ برندگان بدهد،


این روزنامه حکومتی در مطلب دیگری تحت عنوان آرای باطله فراتر از اصلاح‌طلبان نوشت: شرایط کشور به‌علت فشار حداکثری ترامپ، اعتراضات آبان ۹۸ و سقوط هواپیما، شرایط خوبی برای مشارکت عمومی نبود... تمام کسانی که رای داده‌اند از تمامی کسانی که رای نداده‌اند کمترند!


روزنامهٔ حکومتی مردم‌سالاری نوشت: مسئولان جمهوری اسلامی باید بین خــود وضعیت اضطراری اعلام کنند و به بررســی فوری چرایی عدم حضور بیش از نیمی از مردم در انتخابات بپردازند... دو برابر شــدن تعداد قهر کنندگان با صندوق و رســیدن آرای باطله از ۳درصد انتخابات قبل به ۱۳درصد، صدایی اســت رســا که یا باید آن را شــنید و یا منتظر عواقب سهمگین آن بود.



ساداتیان دیپلمات سابق رژیم با اذعان به شرایط انفجاری جامعه نوشت:


اکنون کشور در آستانه یک انفجار اجتماعی قرار دارد. اگر دولت جدید نتواند این مشکلات را مطابق با وعده‌هایش حل و فصل کند دیگر هر چیزی امکان وقوع دارد... این شائبه وجود دارد که باید شاهد فضای بسته سیاسی، اجتماعی، امنیتی و دیپلماتیک باشیم. اما موقعیت حساس، بغرنج و پیچیده دیپلماتیک، اجازه هیچ‌گونه اشتباهی را به دولت سیزدهم نمی‌دهد... تبعات (بستن فضا) می‌تواند وضعیت را به‌شدت شکننده‌تر از امروز کند.


روزنامهٔ حکومتی نقش اقتصاد نوشت: فضای سیاسی، اجتماعی و امنیتی کشور در ماههای منتهی به انتخابات نهیب یک شــرایط بســته را می‌داد و ذیل همین فضا بود که انتخابات جمعه گذشته را یک شکست برای نظام قلمداد می‌کردند، ... .


فشارهای چندماهه سیاسی، رسانه‌یی معاندان و نیز تحریم هــا پارامتــر مهمی بود که باعث دلســردی جامعه و عدم تمایل مردم برای شــرکت در انتخابات می‌شــد... جا دارد که در آینده دولت ســیزدهم و حاکمیت بازنگری جدی در اقدامات، تصمیمات و سیاســتهای خود داشــته باشند. در غیراین صورت... هر ســناریویی امکان وقوع دارد، حتی فروپاشی.


دو بسیجی از تلویزیون حکومتی که برای جلاد ۶۷ بازارگرمی می‌کردند توسط مردم شهرک قلعه تنبیه شدند.


خبرگزاری بسیج دانشجویی رژیم روز ۳۰خرداد با چاپ عکسی از تنبیه‌شدگان نوشت: شب گذشته نصرت میرعظیمی بازیگر سریال دودکش و امیر دشتی که به‌منظور تشویق مردم برای حمایت از رئیسی به شهرک قلعه میر رفته بودند مورد حمله تعدادی افراد ناشناس قرار گرفتند.



مطالب مرتبط


تحریم انتخابات قلابی حرف همه ماست

رفراندم سرنگونی در آستانهٔ ۳۰خرداد

 
لطفا به اشتراک بگذارید: