چرا رأی من سرنگونی ـ فرار مغزها و خروج سرمایه از ایران تحت نظام ولایت فقیه

فرار مغزها و خروج سرمایه از ایران تحت نظام ولایت فقیه ـ چرا رأی من سرنگونی ـ ۳۰اردیبهشت۱۴۰۰


نگاهی به وضعیت فرار مغزها و سرمایه از ایران


فریدون عباسی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس ارتجاع درباره انفجار در تأسیسات نطنز گفت: انفجار در سایت هسته‌یی نطنز قابل پیش‌بینی بود؛ شیوه دموکراتها این است که گزینه نظامی و ترور را در دست دارند و پیش قراول آمدن بایدن ترور فخری‌زاده بود.

وی گفت: هی نگوییم ماشینهای سانتریفوژ چه زمانی جایگزین می‌شود؛ چه فرقی دارد، ۶ماه دیگر یا ۲سال دیگر! این چه تاثیری بر زندگی مردم دارد؟! ولی فرار مغزها و فقر اقتصادی در کشور تاثیر دارد. انفجار در نطنز در مقابل مهاجرت فکر که از ایران صورت می‌گیرد بسیار ناچیز است (خبرگزاری برنای رژیم - ۲۵ فروردین).چرا رأی من سرنگونی ـ فرار مغزها و خروج سرمایه از ایران تحت نظام ولایت فقیه

تلویزیون الحدث به‌نقل از سایت لو تریبیون فرانسه در گزارشی مبنی بر افزایش خروج سرمایه از ایران و فرار مغزها، خاطرنشان ساخت که رژیم ایران با توجه به فقدان آزادی و وجود بی‌ثباتی، شاهد فرار جمعی سرمایه‌هاست. امری که به‌صورتی جدی بر اقتصاد ایران تاثیر گذاشته است.

الحدث یکشنبه ۸فروردین افزود: در همین حال مجلس رژیم به‌طور رسمی اقرار نمود که ۱۶۰میلیارد دلار در ۸سال گذشته از کشور خارج شده است. به‌گفته رئیس اتاق بازرگانی تهران، تنها طی دو سال۱۰۰میلیارد دلار از ایران خارج شده و بخشی از این اموال در مستغلاتی در کشورهای همسایه تزریق شده است.

پارلمان رژیم ایران گفت، ۶۰میلیون ایرانی در زیر خط فقر زندگی می‌کنند و فرار سرمایه به‌دلیل بی‌ثباتی سیاسی می‌باشد.

سرمایه‌گذاران ایرانی برای خرید مستغلاتی در انگلستان و کانادا و ترکیه و کشورهای مجاور سرازیر شده‌اند.

کنفرانس توسعه و تجارت ملل متحد خاطرنشان ساخت که در سال۲۰۱۹ سرمایه‌گذاری خارجی در ایران به نسبت ۳۶.۵درصد کاهش داشته است و در سال۲۰۱۹ تنها ۱.۵میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در ایران انجام شده.

فرار مغزها در سالهای اخیر ۳۰۰بار بیشتر از جنگ عراق و ایران به اقتصاد ضربه زده است.

مطالب مرتبط


فرار مغزها از ایران دستاورد نظام آخوندی برای نخبگان – مجله اجتماعی اقتصادی

اعتراف فریدون عباسی به فرار مغزها
لطفا به اشتراک بگذارید: