زندگی کارگر ایرانی بر روی لبه تیغ ـ قضاوت با شما

قضاوت با شما ـ زندگی کارگر ایرانی بر روی لبه تیغ ـ ۱۶اردیبهشت۱۴۰۰


کارگران در ایران آخوندزده یکی از محروم‌ترین اقشار جامعه هستند

روز ۱۲اردیبهشت و یک روز پس از روز جهانی کارگر رسانه‌های وابسته به هر دو باند رژیم سخن از شکستن کمر کارگران زیر بار مشکلات فقر، سونامی بیکاری و سایر مشکلات اقتصادی و اجتماعی می‌کنند.زندگی کارگر ایرانی بر روی لبه تیغ ـ قضاوت با شما

روزنامه آرمان تعداد جمعیت کارگری ایران را «۲۶میلیون نفر» ذکر کرده که «شامل ۱۳.۷ میلیون بیمه شده، ۳.۷ میلیون مزدبگیر شاغل در بخش عمومی، ۳.۲ میلیون بازنشسته و مستمری‌بگیرِ سازمان تأمین اجتماعی، ۶.۲ میلیون بیکار و شمار بسیار زیادی مزدبگیر بخش خصوصی بیمه نشده، در راستای تولید یا تحقق ارزش اضافه به کار گمارده می‌شوند» (آرمان ۱۲اردیبهشت ۱۴۰۰).

این جمعیت عظیم با حقوق اندک و درحد بخور و نمیر، و بخشی هم بیکار و بدون حقوق مجبور به سرکردن روزگار با این شرایط سخت هستند.

این وضعیت فلاکت‌بار طبقه کارگر در حالی است که در جریان کرونا هم نزدیک به ۲میلیون نفر از آنها شغل خود را از دست داده و کمترین حمایتی هم از طرف دولت ضدمردمی نمی‌شوند.

کارگران تحت ستمی که که صدا و فریادشان به گوش کسی نمی‌رسد و تنها راه در این دیده که به خیابان‌ها بیایند و اعتراض کنند.

رسانه‌های هر دو باند رژیم سال۹۹ را به‌عنوان سالی می‌دانند که کارگران بدترین سال معیشت خود را پشت سرگذراندند، خصوصاً این‌که با مشکلات ناشی از بحران کرونا هم دست به گریبان بودند. به عبارت دیگر آنها همزمان درگیر غم نان و غم سلامتی بودند.

مطالب مرتبط


جنایت سپاه پاسداران ماله‌کشی ظریف ـ قضاوت با شما

خامنه‌ای؛ دجالیت و ستمگری علیه کارگران – عباس داوری
لطفا به اشتراک بگذارید: