واکسیناسیون در ایران، کاری انجام نشدنی و فقط برای ثروتمندان ـ تیک تاک ـ قسمت اول و دوم

تیک تاک ـ واکسیناسیون در ایران، کاری انجام نشدنی و فقط برای ثروتمندان ـ ۱۳اردیبهشت۱۴۰۰


گفتگو با پروفسور فیروز دانشگری از آمریکا


خبرگزاری فرانسه روز شنبه ۴اردیبهشت نوشت: دست کم ۱٫۰۰۲٫۹۳۸٫۵۴۰ دز واکسن کووید۱۹ در ۲۰۷کشور و سرزمین تجویز شده است و این در حالی است که در رژیم ایران هم‌چنان چشم‌انداز روشنی برای واکسیناسیون وجود ندارد.واکسیناسیون در ایران، کاری انجام نشدنی و فقط برای ثروتمندان ـ تیک تاک ـ قسمت اول و دوم

لازم به یادآوری است که ورود واکسنهای فایزر و مدرنا به ایران توسط خامنه‌ای جنایتکار ممنوع اعلام شده است و از زمان آغاز همه‌گیری جهانی کووید۱۹، در ماه دسامبر ۲۰۱۹ در چین، این بیماری تا به امروز جان بیش از ۳میلیون نفر در جهان را گرفته است.

شهروندان آمریکا در صورت پذیرش تزریق واکسن کرونا، اوراق بهادار به ارزش یکصد دلار دریافت می‌کنند.

جیم جاستیس فرماندار ایالت ویرجینیا غربی برای همه کسانی که بین ۱۶ تا ۳۵سال سن دارند، پاداشی ۱۰۰دلاری در نظر گرفته است. قرار است این افراد در صورت پذیرش تزریق واکسن کرونا، اوراق بهادار به ارزش یکصد دلار (۸۵ یورو) دریافت کنند.

خبرگزاری آلمان روز سه‌شنبه ۷اردیبهشت به‌نقل از جیم جاستیس نوشت، در چنین حالتی میزان واکسیناسیون مردم این ایالت به بیش از ۷۰درصد خواهد رسید و از این منظر ایمنی جمعی در برابر همه‌گیری کرونا ممکن می‌شود و در شرایطی که در بسیاری از کشورهای جهان، کمبود واکسن کرونا به چالشی جدی تبدیل شده، آمریکا با مشکل عدم استقبال بخشی از مردم به دریافت واکسن کرونا روبه‌رو است.

لازم به ذکر است که هزینه توزیع این اوراق بهادار از محل بسته مالی ۱۸۰۰میلیارد دلاری دولت بایدن برای ایجاد رونق اقتصادی تأمین می‌شود.

رژیم آخوندی از همان ابتدای ورود کرونا به کشور به‌گفته خامنه‌ای آنرا «فرصت» و «نعمت» دانست و با سیاست کلان تلفات سعی کرد که با این بحران در برابر خشم و خیزش مردم سد ببندد و چند صباح دیگری برای بقای خودش زمان بخرد.

تیک تاک ـ بررسی سلسله اعتراضات اقشار بجان آمده ـ قسمت دوم


گفتگو با رضا هفت برادران


مطالب مرتبط


بررسی خیزش سراسری و گسترده کارگران ایران در روز جهانی کارگر ـ تیک تاک ـ قسمت اول و دوم

واکسیناسیون قطره‌چکانی و رکوردشکنی تلفات کرونا
لطفا به اشتراک بگذارید: