This browser does not support the video element.

نیکی هیلی در جلسه شورای امنیت ملل متحد در مورد برجام صحبت کرد

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل‌متحد، در جلسه شورای امنیت ملل متحد در مورد برجاماظهار داشت: مردم ایران شایسته حکومتی بهتر از این حکومت هستند.


سفیر آمریکا رژیم آخوندی را هم‌چون عقربی توصیف کرد که به مقتضای طبیعتش حتی به قیمت از بین رفتن موجودیت خودش، برای از بین بردن دیگران نیش می‌زند.



نیکی هیلی گفت: موضوع رژیم ایران و سرپیچی آن از تعهدات بین‌المللی‌اش مرا بیاد عقرب و قورباغه میاندازد.


روزی عقربی از قورباغه‌ای خواست که او را از رودخانه عبور دهد قورباغه بسیار منطقی سؤال کرد از کجا بدانم که تو به من نیش نمی‌زنی و عقرب جواب داد چون هر دوی ما را می‌کشد و هر دو غرق می‌شویم، لذا قورباغه متقاعد شد، او گذاشت که عقرب سوار بر پشت او شود و شروع به عبور از رودخانه نمود ولی وقتی تقریباً از نیمه راه عبور کردند، عقرب او را نیش زد، قورباغه در آخرین نفس پرسید چرا؟ عقرب پاسخ داد چون اقتضای طبیعتم این است!


گزارش دبیرکل سازمان ملل مملو از اسنادی است که ماهیت نابوده کننده رژیم ایران را نشان می‌دهد. پاراگراف به پاراگراف این گزارش، اعمال رژیم را در سرپیچی از قطعنامه۲۲۳۱ به طور مستند ارائه می‌کند. پرتاب مکرر موشک‌های بالستیک، اسناد قاچاق سلاح، خرید غیرقانونی فن‌آوری موشک‌های بالستیک، نقش نابود کننده و بی‌ثبات کننده ایران در خاورمیانه فراتر از پرتاب موشک‌های بالستیک آن است.



از سوریه تا یمن و از عراق تا لبنان حمایت رژیم ایران از گروه‌های تروریستی با تمام قوا ادامه داشته است.


تسلیحات و مشاوران نظامی رژیم ایران و قاچاقچیان سلاح این رژیم به درگیریهای منطقه‌ای دامن می‌زنند و حل آنها را مشکل‌تر می‌کنند.


نماینده آمریکا در سازمان ملل افزود: رهبران رژیم ایران با مردم خود بدرفتاری می‌کنند مردم ایران شایسته حکومتی بهتر از این هستند. بسیار ناراحت‌کننده و ترسناک است که رژیم ایران از دیکتاتور سوریه (که از سلاحهای شیمیایی استفاده می‌کند) حمایت می‌کند.


حدودا دو سال است که شورا متفقاً قطعنامه ۲۲۳۱را پذیرفته است، قطعنامه‌ای که این گزارش تأیید می‌کند مکرراً و عمداً توسط رژیم ایران نقض شده است. و هنوز شورای امنیت در برداشتن حتی کوچکترین گامها برای پاسخگویی به این نقضها شکست خورده است.


علاوه بر این‌که این نقضها نه تنها در خفا انجام نمی‌شود بلکه در رسانه‌ها هم منعکس می‌شود، هنوز این شورا هیچ کاری نکرده است.


نیکی هیلی در ادامه افزود: بگذارید مثالی برایتان بیاورم. قطعنامه ۲۲۳۱ قاسم سلیمانی را از سفر به خارج از ایران منع می‌کند، به تمامی کشورهای عضو سازمان ملل تعهد روشن و بدون ابهامی داده که مانع از ورود او شوند، با این وجود گزارش دبیرکل حاکیست که عکسهای مطبوعاتی و گزارشات متعددی از سفروی به سوریه و عراق وجود دارد و این اولین بار نیست که او آشکارا به سایر کشورها سفر می‌کند. این نقض اختیارات شورای امنیت سازمان ملل است، ساده و روشن. و نقضی است که در برابر همه جهان انجام می‌شود، گزارش دبیرکل روشن می‌سازد که رژیم ایران قطعنامه 2231 شورای امنیت را نقض می‌کند، برای همین سؤال این است شورای امنیت در این مورد چه خواهد کرد؟


ما چه‌کار خواهیم کرد تا رژیم ایران بفهمد قطعنامه ۲۲۳۱معنا دارد.


ما به‌عنوان شورای امنیت باید که از مواد ۲۲۳۱ حمایت کنیم، ما باید قاطعانه آن را اعمال کنیم و به رژیم ایران نشان دهیم که ما نقض فاحش قطعنامه سازمان ملل را تحمل نخواهیم کرد.


نماینده آمریکا در سازمان ملل در ادامه گفت: آمریکا به سهم خودش، دیگر چشم بر رفتار رژیم ایران نخواهد بست و سهم خود را در اعمال قطعنامه ۲۲۳۱ اجرا خواهیم کرد.


ما با شرکای جهانی‌مان کار خواهیم کرد تا از محموله‌های ممنوعه تحت قطعنامه سازمان ملل ممانعت کنیم.


ما به اعمال تحریمهای خودمان بر کسانی که به نقض قطعنامه ۲۲۳۱ کمک کنند ادامه خواهیم داد.


در رابطه با بخشهایی از این قطعنامه که به توافق اتمی می‌پردازد همان‌طور که پیش از این گفته‌ایم، آمریکا در حال بررسی جامع سیاست خود می‌باشد.


تا زمانی که آن بررسی تکمیل شود ما به تعهدات برجام خود پایبندیم و انتظار داریم رژیم ایران نیز همین کار را انجام دهد.


سفیر آمریکا در سازمان ملل‌متحد گفت:‌


تداوم رفتار ویران کننده و بی‌ثبات کننده رژیم ایران مانع از آن می‌شود که هرگز با آمریکا و باقی جهان رابطه داشته باشد.


با تداوم سرکوب مردم خود، این رژیم از ماهیت درونی خود خبر می‌دهد.


در یک رژه نظامی در سپتامبر گذشته دولت ایران اول موشکی را به نمایش گذاشت که هفته گذشته به سوریه شلیک کرد، موشکهای جدید حاوی بنرهایی بود که نوشته بود اگر رهبران رژیم صهیونیستی خطایی کنند در آن صورت جمهوری اسلامی تل آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد، اینها سخنان رژیمی که دوست دار صلح باشد نیست. اینها سخنان یک عضو مسئول جامعه بین‌المللی نیست، اینها سخنان یک عقرباست. شورای امنیت باید این واقعیت را به‌رسمیت بشناسد و به‌دنبال آن عمل کند.

لطفا به اشتراک بگذارید: