This browser does not support the video element.

انتخاب دکتر نصر حریری بعنوان رئیس هیئت عالی مذاکره اپوزیسیون سوریه

انتخاب دکتر نصر حریری



  • کنفرانس اپوزیسیون سوریه در ریاض دکتر نصر حریری را به عنوان هماهنگ کننده جدید هیات عالی مذاکره کننده اپوزیسیون سوریه انتخاب کرد.


احمد رمضان سخنگوی ائتلاف ملی سوریه، گفت: «بین گروه‌های مختلف برای انتخاب (نصر حریری) به‌عنوان رئیس هیأت عالی مذاکرات به‌منظور هدایت هیأت اپوزیسیون در مذاکرات آتی ژنو، اتفاق نظر وجود داشت».

 

  • به گزارش الشرق‌الاوسط نصر حریری روز شنبه طی سخنانی تأکید کرد، اپوزیسیون سوریه به اصول انقلاب متعهد است و در مأموریت خود برای یک حکومت انتقالی بدون بشار اسد، جدی است.


وی افزود، بیانیة پایانی اجلاس ریاض، صدای مردم سوریه را نمایندگی می‌کند که خواهان عدالت و کرامت هستند.

 

  • نصر حریری ریاست هیات اپوزیسیون سوریه را در مذاکرات ژنو ، که قرار است ۷ آذر (۲۸ نوامبر) شروع شود، بر عهده خواهد داشت .


وی در یک کنفرانس مطبوعاتی در ریاض با اعلام آمادگی هیات اپوزیسیون سوریه برای شرکت در مذاکرات، از سازمان ملل متحد خواستار برگزاری مذاکرات مستقیم برای انتقال سیاسی در سوریه شد و تاکید کرد ما در مودر هر آنچه که روی میز مذاکره باشد گفتگو خواهیم کرد.

حریری به جامعه جهانی فراخوان داد :‌ بر پیشرفت پروسه انتقال سیاسی بر اساس مرجعیت بین المللی ژنو و زیر نظر سازمان ملل متمرکز شوند

 

  • دکتر نصر حریری در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس پیرامون ضرورت مقابله با مداخلات تروریستی رژیم در کشورهای منطقه گفت:


رژیم بدسرشت (ایران) در منطقه دخالت میکند و ویرانی و تباهی و فساد را ترویج میکند، این رژیم مجرم بر پایه افکار و سیاستها و اقدامات فرقهگرایانه و کینه توزانه بنا شده است. این رژیم جنایتکار تروریسم را بهوجود میآورد و آنرا پرورش میدهد. مصدر و رأس این تروریسم، همین رژیم جنایتکار است که عراق را اشغال کرده است. این رژیم جنایتکار در کشور من سوریه تقریبا هشتاد هزار نفر مزدور جیرهخوار و سرباز ؛ برای کشتار شهروندان، برای کشتار کودکان و زنان وارد کرده است. این رژیم جنایتکار سازمانهای فاشیستی و تروریستی مانند حزب الله در لبنان و حزب الله در عراق و حوثیها در یمن و دیگر سازمانهای تروریستی را پرورش میدهد. این موجودیت، جز زبان عمل و فشار چیزی نمیفهمد.

ما باید تلاش جمعی سازمان یافته و پیشرو و سازندهیی را در پیش بگیریم. که با هدف ریشه کنی این رژیم جنایتکار صورت گیرد... این تلاش در صدد است تا سپاه پاسداران رژیم ایران و شبه نظامیان در ارتباط با آنرا از سوریه و عراق و یمن و لبنان و تمامی کشورهای دیگر که این رژیم در آن ویرانگری میکند اخراج کند. تا این منطقه از جهان به امنیت و آرامش و ثبات که خواستار آن هستیم، دست یابد،

هر کس که در جنگ خود با تروریسم جدی است، باید سمت و سوی خود را به جانب شرق و علیه رژیم تهران قرار بدهد و این رژیم فاشیستی را سرنگون سازد. (در این صورت) خواهید دید تمامی این شبه نظامیان مسلح و تروریست ذوب و یک شبه ناپدید خواهند شد.

 

  • اتحادیة اروپا انتخاب نصر حریری را به‌عنوان هماهنگ‌کننده و رئیس هیأت مذاکره‌کنندة اپوزیسیون سوریه تبریک گفت.


نمایندة عالی و رئیس سیاست خارجی اتحادیة اروپا طی بیانیه ضمن استقبال از اجلاس اپوزیسیون سوریه در ریاض، گفت: «اپوزیسیون (سوریه) اکنون یک هیأت متحد دارد که خواهان مذاکرات براساس دستور کار ملل متحد است... اتحادیة اروپا بر تقدم روند (مذاکرات) ژنو تحت هدایت ملل متحد و آمادگی خود برای حمایت از آن... تأکید می‌کند».

 

  • عادل جبیر وزیر خارجه عربستان با استقبال از نتایج موفقیت آمیز کنفرانس سراسری اپوزیسیون سوریه در ریاض گفت:‌ آنها در این اجلاس توانستد صفوف اپوزیسیون سوریه را متحد کنند که در برگیرنده همه گروهها است و هیات مذاکره کننده واحدی تشکیل دادند که همه را در مذاکرات نمایندگی می کند، این موفقیت بسیار بزرگی است. آنها همچنین بروی پایه ها و اصولی که باید فعالیت کنند به توافق رسیدند و تیم مذاکره کننده را انتخاب کردند. عربستان سعودی همیشه از برادران سوری حمایت کرده و به حمایت خود ادامه خواهد داد.

لطفا به اشتراک بگذارید: