This browser does not support the video element.

فجایع اجتماعی - بانک مرکزی رژیم: افزایش ۱۵ برابری شکاف طبقاتی در ایران

فجایع اجتماعی




  • بر اساس آمار ارائه شده از بانک مرکزی رژیم، در سالهای اخیر شکاف طبقاتی 15 برابر افزایش یافته است.


یک روزنامه حکومتی نوشت: «در دولت روحانی روند رشد شکاف طبقاتی به شکلی بی‌سابقه افزایش یافته و براساس آمار بانک مرکزی، ۱۰ درصد بالایی طبقه مرفه ۱۵ برابر ثروتمندتر شده‌اند».

یک رسانه دیگر حکومتی نیز نوشت: آمار‌های بانک مرکزی می‌گویند دولت نه تنها به سمت کاهش فقر و رفع فاصله طبقاتی در جامعه حرکت نکرده است بلکه این فاصله را بیشتر و وضع عدالت توزیعی در جامعه را بغرنج‌تراز گذشته کرده است.

 

  • یک کارگزار حکومت آخوندی در سازمان بهزیستی رژیم دراعتراف به گوشه هایی از فجایع اجتماعی در حاکمیت آخوندی گفت: حدود 4 میلیون و 400 هزار نفر در ایران از موادمخدر و روانگردان استفاده می‌کنند و بیش از 400 هزار نفر ورودی به زندان داریم به طوریکه متأسفانه به ازای هر ساعت 49 نفر روانه زندان می‌شوند.


این کارگزار رژیم افزود: طبق آماری که قوه قضائیه اعلام کرده، 15 میلیون و 200 هزار پرونده قضایی در کشور 80 میلیون نفری ایران وجود دارد. هندوستان با جمعیت یک میلیاردی فقط یک میلیون و 200 هزار پرونده قضایی دارد.

وی گفت: حدود 19 میلیون نفر در مناطق حاشینه‌نشینی که حداقل خدمات عمومی را ندارد، زندگی می‌کنند و شمار مجرمان زیر 18 سال به ویژه دختران به نحو نگران کننده‌ای افزایش یافته است.

 

  • مرکز پژوهشهای مجلس رژیم در گزارشی راجع به سازمان تأمین اجتماعی، که نمونه یی از تباهی و فساد حکومتی اعتراف کرده و می نویسد: سازمان تامین اجتماعی که بیش از 41 میلیون نفر را تحت پوشش خود دارد، با موضوع نقدینگی روبه‌روست.


یک رسانه حکومتی نوشت: گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد سازمان تامین اجتماعی دچار شکاف عمیق نقدینگی، ابَربدهکار بانکی و‌طلبکار عمده از دولت است. احتمال ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی و تامین اجتماعی از مدت‌ها پیش توسط کارشناسان پیش‌بینی شده بود.

 

  • دو هموطن روستایی بلوچ پس از دستگیری در اطراف چابهار توسط نیرویهای سرکوبگر رژیم به شدت و با انواع شیوه های ضدانسانی در زندان زاهدان مورد شکنجه قرار گرفته اند.


این شکنجه ها شامل ریختن آب جوش برروی بدن، آویزان کردن از پا و به صورت واژگون، کشیدن ناخن های دستشان و شکنجه های ضدانسانی دیگر بوده است.

به این دو زندانی تنها یکبار در روز غذا می دهند و بی حساب مورد شکنجه قرار می گیرندو شدت شکنجه ها به حدیست که یکی آز آنها تقریبا بیناییش را از دست داده است.

لطفا به اشتراک بگذارید: