This browser does not support the video element.

عربستان: شلیک موشک رژیم ایران به ریاض یک اقدام جنگی است

عربستان: شلیک موشک رژیم ایران


وزیر خارجة عربستان در مصاحبه با سی.ان.ان شلیک موشک به ریاض توسط عوامل حکومت آخوندی در یمن را یک «اقدام جنگی» و «تجاوز خصمانه» توسط رژیم علیه عربستان دانست.

وی گفت: «این یک موشک (رژیم) ایران بود که توسط حزب‌الله از سرزمین تحت اشغال حوثی‌ها در یمن شلیک شد. موشک مذکور، بسیار مشابه موشکی است که در ماه ژوئیه به ینبع Yanbo شلیک شد. این موشک در ایران ساخته شده، قطعات آن از هم جدا شده و به یمن ارسال شده است؛ سپس در یمن توسط عوامل سپاه پاسداران و حزب‌الله سرهم شد و به عربستان شلیک شد... ما این‌را یک اقدام جنگی تلقی می‌کنیم».

عادل جبیر، تأکید کرد: «(رژیم) ایران نمی‌تواند موشک‌هایی را به شهرها و روستاهای عربستان شلیک کند و انتظار داشته باشد که ما دست به اقدامی در قبال آن نزنیم... حوثی‌ها و حزب‌الله توابع سپاه پاسداران (رژیم) ایران هستند... ما این موشک را در اختیار داریم، آلومینیوم... و سیستم هدایت آن از ایران آمده، روی کابل‌های آن حروف فارسی به‌چشم می‌خورد... هیچ شکی وجود ندارد که موشک‌ها و قایقهای‌ انتحاری مورد استفاده حوثیها از ایران آمده‌اند..(رژیم) ایران منشور ملل متحد و قانون بین‌الملل را نقض کرده است...».

عادل جبیر، اضافه کرد: «از زمان (روی کار آمدن) خمینی، (رژیم) ایران به چندین سفارت در داخل ایران حمله کرده، دیپلمات‌ها را در چند کشور ترور کرده، در اروپا و آمریکای جنوبی و خاورمیانه دست به عملیات تروریستی زده است و این فهرست هم‌چنان ادامه دارد... ما می‌گوییم دیگر بس است».

وزیر خارجة عربستان دربارة استعفای سعد حریری از سمت نخست‌وزیری لبنان در اعتراض به مداخلات رژیم آخوندی نیز، گفت: «بسیار روشن بود که حزب‌الله او را تضعیف می‌کند و دستورات (رژیم) ایران را به پیش می‌برد... سیستم سیاسی لبنان فلج شده است لذا او گفت که دیگر کافی است... و ما از تصمیم او، تماماً حمایت می‌کنیم».

 

 

از سوی دیگر، در پی مسدود کردن بندرها و فرودگاه های یمن از سوی عربستان و امارات متحده عربی, شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت ایران روز سه شنبه ۱۶ آبان این دو کشور را تهدید به حمله با سلاح کردند.
لطفا به اشتراک بگذارید: