ساقط کردن یک موشک بالستیک شبه نظامیان حوثی یمن توسط عربستان سعودی

ساقط کردن یک موشک بالستیک


نیروهای پدافند ارتش سعودی بعد از ظهر روز شنبه 13آبان 96 یک موشک بالستیک را که از شمال شرق یمن شهر ریاض را هدف گرفته بود ردیابی و در مسافت بسیار دور از نزدیک شدن به آسمان ریاض سرنگون کردند.


العربیه ضمن انعکاس این خبر گفت:‌این اولین بار نیست که شبه نظامیان حوثی با موشک های دریافتی از ایران شهرهای پادشاهی سعودی را هدف قرار می دهند .


پیشتر حوثیها شهر مقدس مکه را نیز هدف قرار داده بودند اما تاکنون هیچکدام از موشک‌های آنها نتوانسته به هدف نهایی خود برسد بلکه با دقت پدافند سعودی همه موشک‌های بالستیک آنها ردیابی و ساقط شدند.


موشک‌های حوثی‌ها که ساخت رژیم ایران هستند اغلب به اهداف خود نمی رسند و از نظر دقت در هدف گیری بسیار ضعیف و هیچ هدفی را نمی توانند بزنند. در تاریخ 30 اکتبر یکی از موشک‌های بالستیک پس از شلیک به سوی سعودی به خاطر پایین بودن کیفت آن در استان صعده یعنی پایگاه اصلی حوثیها سقوط کرد و تعدادی از آنها را به قتل رساند.


در اکتبر ماه گذشته نیز یک موشک حوثی ار منطقه فج عطان به سوی سعودی شلیک شد اما بجای روانه شدن به سوی شهرهای سعودی در منطقه ذهبان در صنعا سقوط کرد.


حوثی‌ها طی روزهای گذشته تلفات سنگینی را در استان نهم, شرق صنعا و تعز متحمل شدند. این گروه تروریستی فرقه گرای مورد حمایت رژیم ایران هر گاه در جبهه های نبرد متحمل ضربات سنگین می شوند تلافی آن را با موشک پرانی به مناطق مسکونی یمن یا به سوی سعودی جبران می کنند.




[caption id="attachment_46921" align="alignleft" width="300"]آتش پدافند سعودی آتش پدافند سعودی[/caption]
لطفا به اشتراک بگذارید: