This browser does not support the video element.

آمار های حکومتی از بحران بیکاری و رشد ۶۵ درصدی خودکشی

بحران بیکاری و رشد خودکشی


آمارهای حکومتی به 204 هزار نفر از تحصیل کرده‌های فوق لیسانس و دکترای حرفه‌ای بیکار اذعان کردند.

یک رسانه‌ی حکومت با عنوان «ایران؛ لشکر بزرگ تحصیلکردگان بیکار» نوشت: از بین جمعیت بیکاران با سواد نیز بیشترین بیکاران کشور از میان لیسانسیه‌ها با جمعیت ۹۱۴ هزار و ۳۰۱ نفر هستند.

 

عبادی نماینده مجلس رژیم نیز گفت: حدود 50درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار و فاقد مهارت هستند..

 

رسانه‌‌های حکومتی اعلام کردند، پرونده‌های اقدام به خودکشی طی ۵سال از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴ افزایش ۶۶ درصدی در میان زنان و افزایش ۷۱ درصدی در میان مردان داشته است.

رسانه‌ حکومتی خبرآنلاین با انتشار این خبر افزود: در سال ۱۳۹۰ در مجموع مردان و زنان ۲۴۶۲ مورد فوت ثبت شده است که این آمار در سال ۱۳۹۴ به ۳۲۳۴ نفر رسیده است.

این رسانه حکومتی نوشت، خودکشی در جامعه ایرانی به شکل عجیبی در حال افزایش است, آمارها در حوزه خودکشی سال‌هاست بدرستی در اختیار رسانه‌ها قرار نمی‌گیرد و نهاد‌ها در این زمینه، عمدتا این آمارها را رسانه‌ای نمی‌کنند.جوانان از گروه‌هایی هستند که بیش‌ترین خطر خودکشی را دارند:

هم‌چنین این آمارها نشان می دهد افزایش خودکشی در میان زنان ایرانی طی یک دهه اخیر افزایش یافته است.

 

به دنبال تعطیلی کارخانه‌ کارتن‌سازی مشهد که یکی از باسابقه‌ترین کارخانه‌های ایران است ، رسانه‌ حکومتی نوشت: خبر تعطیلی این کارخانه پس از بسته شدن کارخانه ارج، شکست دیگری برای صنعت ایران بود.

این رسانه حکومتی افزود: بنابر آمارهای موجود از وضعیت صنایع و کارخانجات کشور، نفس برخی کارخانه‌ها به شماره افتاده است، به ویژه کارخانه‌هایی که قدمتی طولانی‌تر دارند. آمار روند استهلاک سرمایه حاکی از آن است که اقتصاد روز‌به‌روز فرسوده‌تر می‌شود. شاید بر همین اساس بتوان پیش‌بینی کرد که در سال‌های آینده، دومینوی ورشکستگی صنایع بزرگ همچنان تداوم داشته باشد.
لطفا به اشتراک بگذارید: