کنگره آمریکا: هشدار نمایندگان نسبت به ابعاد دخالتهای رژیم ایران در عراق

کنگره آمریکا: هشدار نمایندگان


 

شماری از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا به همراه دو کارشناس امور ایران طی نشستی در واشینگتن نسبت به گسترش ابعاد دخالتهای رژیم ایران در عراق هشدار دادند و خواستار خلع ید از این رژیم و به‌ویژه سپاه پاسداران شدند.

در این نشست که روز چهارشنبه 10آبان 96 برگزار شد «ران دوسانتوس» عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان گفت سپاه پاسداران و نیروی قدس به‌عنوان بازوی خارجی آن، عامل اصلی کشتار نیروهای آمریکا در عراق بوده است. عامل اصلی تلفات جانی نیروهای آمریکایی در عراق شخص قاسم سلیمانی و فرماندهان نیروی قدس و شبه‌نظامیان شیعی بودند.

مایکل پریجنت کارشناس متخصص امور ایران، عراق و خاورمیانه در بنیاد فکری هادسون به حشدالشعبی به‌عنوان نیرویی که از تهران دستور می‌گیرد، اشاره کرد و گفت حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق باید این شبه‌نظامیان را از بدنه نیروی نظامی و امنیتی دولتی عراق؛ تصفیه کند.

وی گفت حشدالشعبی تنها به قاسم سلیمانی پاسخگو هستند.

ترنت فرنکس نماینده دیگر مجلس نمایندگان آمریکا گفت:‌رژیم ایران از اولین روز به حاکمیت رسیدنش به‌دنبال صدور انقلاب و سلطه‌جویی بوده است. آنها بنا دارند این کار را با تسلیحات اتمی محقق کنند؛ امری که به‌شدت پی‌گیری می‌کنند. تا زمان دستیابی به آن مخربترین نیرو در خاورمیانه هستند. بنابراین نباید اجازه بدهیم جای پای محکمی در عراق برای خود به‌دست آورند.

لی زلدن نماینده جمهوریخواه از ایالت نیویورک گفت: در حالیکه رژیم ایران اقدامات بی‌ثبات کننده خود را در منطقه از طریق کانالهای رسمی و غیررسمی ادامه می‌دهد؛ ما باید ارزش همکاری با دوستان و متحدان حیاتیمان را فراموش نکنیم.

در این سخنرانی، سباستین گورکا، دستیار پیشین دونالد ترامپ در مورد تعلل در برابر گسترش دخالت رژیم ایران در منطقه هشدار داد.

وی گفت: تهدید بزرگتری که امروز با آن مواجهیم، شبه‌نظامیان شعی هستند.

آنها نماینده سپاه پاسداران، نیروی قدس و ملاها در ایران هستند. این رژیم بنا دارد از پول فراوان آزاد شده در دولت اوباما که در چارچوب برجام به آنها داده شد استفاده کند. این پول را در راه دستیابی به سلاح اتمی خرج کنند.
لطفا به اشتراک بگذارید: