This browser does not support the video element.

نیکی هیلی سفیر آمریکا در ملل متحد: بشار اسد باید برکنار شود

بشار اسد باید برکنار شود


نیکی هیلی سفیر آمریکا در ملل متحد در مصاحبه با سی.ان.ان. بر لزوم برکناری بشار اسد و مقابله با مداخلات رژیم در سوریه تأکید کرد و گفت: اجازه نخواهیم داد (رژیم) ایران (سوریه را) تحت کنترل خود درآورد.

نیکی هیلی با اشاره به تأیید رسمی استفاده از تسلیحات شیمیایی در خان شیخون توسط رژیم اسد از سوی هیأت تحقیقات ملل متحد، گفت: «(حملة شیمیایی) بدترین اقدام خلاف وجدان است که یک دیکتاتور می‌تواند انجام بدهد... آمریکا به‌روشنی اعلام کرده است که آینده‌یی برای اسد در سوریه وجود ندارد...».

سی.ان.ن. دربارة این مصاحبه، گزارش داد: «نیکی هیلی می‌گوید، اکنون که آمریکا داعش را در سوریه نابود کرده، ایالات متحده تمرکز خود را روی اسد معطوف کرده است. وی گفت: «کار ما تمام نشده است... ما اجازه نخواهیم داد از تسلیحات شیمایی (استفاده شود) و اجازه نخواهیم داد (رژیم) ایران (سوریه را) تحت کنترل خود درآورد. اجازه نخواهیم داد هیچ کدام از اینها اتفاق بیفتد. اینها طراحی‌های استراتژیک ما برای حرکت رو به جلو است. ولی پیام کلی این است که ما یک دیکتاتور بی‌رحم را که از تسلیحات شیمیایی علیه مردم استفاده می‌کند، نخواهیم پذیرفت».

سی.ان.ان. در ادامة گزارش خود، افزود: «نیکی هیلی خواهان آن است که ملل متحد در قبال برنامة موشک بالیستیک (رژیم) ایران دست به اقدام بزند».

سفیر آمریکا در ملل متحد در این رابطه، تأکید کرد: «اگر ما کرة شمالی را به‌خاطر آن تحریم می‌کنیم، چرا باید به (رژیم) ایران اجازه داده شود تا بتواند دست به چنین کاری بزند. ما این‌را دیده‌ایم و می‌دانیم چه خواهد شد و... دیگر آن‌را تکرار نخواهیم کرد».
لطفا به اشتراک بگذارید: