رئیس جمهور آمریکا: ایران یک بازیگر بد است و به‌عنوان یک بازیگر بد با آن برخورد خواهد شد

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با فرماندار مایک هاکبی در شبکة تی.بی.ان، در باره اعلام نظرش پیرامون تبعیت رژیم از برجام در ضرب الاجل ۱۵کتبر ، توافق اتمی را یک توافق وحشتناک توصیف کرد و گفت: «در آیندة نه چندان دور خواهید دید که چه کار خواهم کرد. ولی (رژیم) ایران یک بازیگر بد است و به‌عنوان یک بازیگر بد با آن برخورد خواهد شد».

هاکبی: آیا از شر توافق اتمی با (رژیم) ایران خلاص خواهیم شد، آن‌را حفظ می‌کنیم یا تغییر می‌دهیم؟

ترامپ: من این‌را نخواهم گفت، چون چند روز دیگر، دقیق‌تر بگویم 1.5 هفتة دیگر، دقیقاً شاهد آن خواهید بود. اما می‌توانم بگویم که بسیار نسبت به این توافق و رفتار آنها ناخشنودم. روح توافق قطعاً وجود ندارد، چون آنها در همه‌جا مشکل ایجاد می‌کنند. به‌طور مشخص اغلب در خاورمیانه مشکل ایجاد می‌کنند. به‌نظرم آنها کرة شمالی را تأمین مالی و با آن تجارت می‌کنند، به‌نظرم کارهایی با کرة شمالی انجام می‌دهند که تماماً نامناسب است. این به توافق مربوط نمی‌شود، ولی به‌نظرم من مربوط می‌شود، چون از «روح توافق» صحبت می‌کنیم. در آیندة نه چندان دور خواهید دید که چه کار خواهم کرد. ولی (رژیم) ایران یک بازیگر بد است و به‌عنوان یک بازیگر بد با آن برخورد خواهد شد».

دونالد ترامپ در این مصاحبه ، جنگ آمریکا با عراق در دوران بوش را یک اشتباه بزرگ و نحوه خروج نیروهای آمریکا در دوره اوباما را نیز یک اشتباه دیگر دانست.

وی گفت: «اگر بر عهدة من بود، اصلاً به عراق نمی‌رفتم این یکی از اشتباهات بزرگ تاریخ کشور ما بود... اما اوباما نیز هرگز نباید به صورتی که انجام شد، از آنجا خارج می‌شد و در همین خلآء بود که داعش به وجود آمد».

رئیس جمهور آمریکا نسبت به استقرار صلح در خاورمیانه ابراز خوشبینی کرد و گفت: «اگر بتوانیم صلح بین فلسطین و اسراییل را محقق کنیم، فکر می‌کنم سرانجام به صلح در خاورمیانه منجر خواهد شد که باید اتفاق بیفتد».
لطفا به اشتراک بگذارید: