This browser does not support the video element.

بیانیه ۳۲ تن از رهبران اتحادیه های کارگری انگلستان

اتحادیه های کارگزی


یک هیئت از مقاومت ایران در صد و چهل و نهمین کنگره سالانه سراسری اتحادیه های کارگری انگلستان که در شهر برایتون در جنوب این کشور برگزار شد، شرکت کرد و با شماری از رهبران اتحادیه های کارگری انگلستان درباره شرایط وخامت بار کارگران و سرکوب فعالان حقوق کارگران و معلمان در ایران دیدار و گفتگو کرد.

بدنبال این دیدارها، رهبران اتحادیه های کارگری با صدور بیانیه ای، از خواست کارگران بویژه کارگران و معلمان زندانی و زندانیان سیاسی در حاکمیت رژیم آخوندی حمایت کردند و خواستار آزادی کلیه زندانیان سیاسی در ایران شدند.

به گزارشی دراین باره توجه فرمایید:

 

صد و چهل و نهمین کنگره سالانه اتحادیه های کارگری انگلستان با شرکت نمایندگان ده ها اتحادیه کارگری انگلستان،اسکاتلند و ایرلند در مرکز کنفرانس ها در شهر برایتون در (جنوب انگلستان) برگزار شد. در خلال جلسات این کنگره هیات مقاومت ایران با دبیر کل و معاونین کنگره و همچنین رهبران تعدادی از بزرگترین اتحادیه های کارگری انگلستان ملاقات، و پیرامون سرکوب کارگران در ایران، به ویژه وضعیت کارگران زندانی در رژیم آخوندی گفتگو کرد.

برخی از این رهبران اتحادیههای کارگری انگلستان عبارتند از:

1ـ فرانسیس او گریدی، دبیرکل کنگره اتحادیه های کارگری

Francis O’Grady

2ـ لن مک کلاسکی دبیرکل یونایت دی یونین ، بزرگترین اتحادیه کارگری انگلستان، با 1.4 میلیون عضو

Len McClusky

3ـ تیم راچ دبیرکل اتحادیه کارگران صنایع انگلستان، جی ام بی، دومین اتحادیه بزرگ کارگری انگلستان با 640 هزار عضو

Tim Roache

4ـ دیو وارد، دبیرکل اتحادیه کارگری ارتباطات انگلستان CWU

Dave Ward

5 ـ الن مک لین رئیس اتحادیه آتش نشانان انگلستان FBU

Alan McLean

6ـ اندی برمن دبیرکل اتحادیه کارگری BDA

Andy Burman

 

7ـ فرد براون ـ دبیرکل اتحادیه معلمان انگستان NASUWT

Fred Brown

8 ـ میک کش دبیرکل اتحادیه کارگری حمل و نقل انگلستان RMT

Mic Cash

9ـ مری بوستد رئیس کنگره سراسری اتحادیه کارگری و دبیرکل اتحادیه آموزش و پرورش

Mary Boasted

10ـ راجر لاینز، رهبر پیشین اتحادیه کارگری

Roger Lyons

 

بیش از 30 تن از رهبران اتحادیه های کارگری انگلستان، شامل دبیر کل و رئیس اتحادیه های کارگری که میلیونها عضو در سراسر انگلستان را شامل می شوند، با صدور بیانیه مشترکی، انزجار خود را از اقدامات سرکوبگرانه رژیم علیه مدافعلن حقوق بشر در ایران، زندانیان سیاسی و کارگران و معلمان زندانی ابرازکردند

مسئولین اتحادیه های کارگری انگلستان دولت این کشور را فرا خواندند تا رفتار ضد انسانی رژیم با زندانیان سیاسی به ویژه فعالان کارگری را محکوم کند و از خواسته‌های قانونی آنان حمایت کند. امضا کنندگان خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی در ایران شدند.

 

 

 

بیانیه 32 تن از رهبران و مسئولان اتحادیه های کارگری انگلستان

در حمایت از زندانیان سیاسی

 

ما نگرانی عمیق خود را نسبت به شرایط جسمی وخیم دهها زندانی سیاسی از جمله زندانیان عقیدتی در زندان رجایی شهر (گوهردشت) را ابراز می کنیم، که بمدت 42 روز در اعتراض به شکنجه و رفتار غیر انسانی در زندان در اعتصاب غذا بوده اند که نشاندهنده رفتار بیرحمانه رژیم ایران با مدافعان حقوق بشر و فعالان اتحادیه های مستقل است.

در بخش دیگری از بیانیه رهبران و مسئولان اتحادیه های کارگری انگلستان، با اشاره به اقدامات سرکوبگرانه رژیم علیه زندانیان سیاسی و ممانعت از تظاهرات مسالمت آمیز ، نقض آزادی تجمع و آزادی بیان و آزادی تشکیل اتحادیه های مستقل کارگری آمده است

ما دولت انگلستان را فرامی خوانیم این رفتار غیرانسانی و تحقیر کننده با زندانیان سیاسی و فعالان کارگری را محکوم کند و روی رژیم ایران فشار آورد تا بیدرنگ به خواسته های مشروع زندانیان سیاسی تن دهد.

ما همچنین دولت انگلستان را فرا میخوانیم که خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی، مدافعان حقوق بشر و فعالان کارگری شود که از ابتدا نیز نباید پشت میله های زندان قرار می گرفتند.

 

 

همچنین اتحادیه معلمان انگلستان حکم زندان معلم زندانی اسماعیل عبدی دبیرکل سندیکای معلمان ایران را محکوم کرد. اتحادیه معلمان انگلستان در فصل نامه خود در این باره نوشته است

کریس کییتز، دبیر کل اتحادیه معلمین انگلستان، ضمن محکوم کردن این بی عدالتی طی فراخوانی به دولت انگلستان خواستار افزایش فشار بر مقامات رژیم ایران بمنظور آزادی سریع و بدون قید و شرط این معلم زندانی شد. دبیر کل اتحادیه معلمان انگلستان همچنین خواستار احترام به حقوق معلمان از جمله حق آزادی عضویت در اتحادیه های معلمان شده است.
لطفا به اشتراک بگذارید: