اعتصاب سراسری در کاتالونیا در اعتراض به برخورد دولت مرکزی اسپانیا

اعتصاب سراسری در کاتالونیا


کاتالونیا، در اعتراض به برخورد دولت مرکزی اسپانیا با همه‌پرسی استقلال، اعتصاب عمومی اعلام کرده است.

در ساعتهای اولیه صبح سه‌شنبه 11مهر، پلیس محلی کاتالونیا گزارش کرد جمعیتی حدود پانزده‌هزار نفره که بسیاری از آنان لباس‌هایی به - رنگهای پرچم کاتالونیا - بر تن داشتند در خیابانها به حرکت درآمدند.
آنها با شعار "خیابانهای کاتالونیا همیشه از آن ما خواهد بود" رفت و آمد را متوقف کردند.

اتحادیه‌های کارگری کاتالونیا در حمایت از همه‌پرسی استقلال و در اعتراض به دخالت دولت مرکزی در جلوگیری از برگزاری این همه‌پرسی از اهالی کاتالونیا خواسته‌اند در یک اعتصاب سراسری شرکت کنند.

دهها هزار تن از مردم کاتالونیا، صبح روز سه‌شنبه در حمایت از همه‌پرسی استقلال و اعتراض به دخالت پلیس در همه‌پرسی در خیابانهای کاتالونیا دست به راهپیمایی زدند.

تظاهرکنندگان که با دعوت اتحادیه‌های کارگری به خیابانهای آمده بودند، از تردد خودروها جلوگیری کردند و شعار می‌دادند که خیابانهای کاتالونیا همواره متعلق به مردم این منطقه است.

از سوی دیگر ، کمیسیون اروپا با انتشار بیانیه‌ای با انتقاد از خشونتهای روز یکشنبه در منطقه کاتالونیا اعلام کرد که این اتحادیه از موضع دولت اسپانیا و نخست وزیر این کشور ماریانو راخوی حمایت می کند. در این بیانیه آمده است که اتحادیه اروپا مساله استقلال کاتالونیا را یک چالش داخلی می داند اما از طرفین درخواست کرده است تا به هر قیمت با مذاکره به این بحران در چارچوب قانون اساسی اسپانیا پایان دهند.
لطفا به اشتراک بگذارید: