بیستم صفر اربعین حسینی سر ساییدن مجاهدین بر آستان حسین پیامبر جاودان آزادی
بیستم صفر اربعین حسینی سر ساییدن مجاهدین بر آستان حسین پیامبر جاودان آزادی
اربعین حسینی بهعنوان یادآور بازگشت پیروزمندانه اسیران عاشورا، لاجرم نقش عظیم این بانوان را تداعی میکند.
زنانی که فاجعه کشتهشدن حسین (ع) با همه یاران رزمآورش در روز عاشورا را با مبارزهشان در خلال اسارت بهکوفه و شام، تبدیل بهیک پیروزی عقیدتی و تاریخی کردند.
پیروزی دعوت و پیام آلمحمد (ص)، یادآوری و تداعی ذکرشده 15قرن است که هرسال جریان دارد اما گویی کمتر کسی بهاین پرسش جدی اندیشیده است که
اصولاً چرا و چه شد که این بانوان در کربلا شهید نشده بودند تا بهاسارت رفته و آن قهرمانیهای درخشان را ثبت و این پیروزی جاودانه را تحقق بخشند.
اینکه مغزهای جامد دینفروشان بهچنین پرسشهایی قد نمیدهد، البته قابل فهم است.
آنان را یک پیشفرض، کر و کور میکند، مبنی بر اینکه زنان، حق و شایستگی جهاد و شهادت را ندارند زیرا:
اولاً ، اصولاً ایمانشان چندان ایمان درستی نیست زیرا که خردشان زیر سؤال است.
ثانیاً ، از بحث ایمان گذشته، شرعاً از جهاد معافند. پس ـبنابراین شریعت مسخرهـبهزنان نیامده که اساساً پا بهمیدان جهاد گذارند، زیرا که ضعیفند و جنگآور نیستند
یکی از معدود کسانی که استوار مانده و دفاع درخشانی از حضرت محمد (ص) کرد،
بانوی ناموری بهنام «نسیبه بنت کعب» بود که نهتنها جنگید و زخمیشد، بلکه موفق گردید که
دوبار، دومرد سوارکار مهاجم را که قصد جان محمد (ص) را داشتند
بههلاکت برساند. شخص پیامبر (ص) بارها نقش این زن مجاهد جانبرکف را یاد فرموده و بهنیکی ستوده است(۱).
مطالب مرتبط
اربعین پیامبر جاودان آزادی پیشوای شهیدان و مجاهدان امام حسین (ع) خصم آشتی ناپذیر یزید و خمینی و خامنه ای
اربعین حسینی، سلام بر فاتحان عاشورا
اربعین حسینی بهعنوان یادآور بازگشت پیروزمندانه اسیران عاشورا، لاجرم نقش عظیم این بانوان را تداعی میکند.
زنانی که فاجعه کشتهشدن حسین (ع) با همه یاران رزمآورش در روز عاشورا را با مبارزهشان در خلال اسارت بهکوفه و شام، تبدیل بهیک پیروزی عقیدتی و تاریخی کردند.
پیروزی دعوت و پیام آلمحمد (ص)، یادآوری و تداعی ذکرشده 15قرن است که هرسال جریان دارد اما گویی کمتر کسی بهاین پرسش جدی اندیشیده است که
اصولاً چرا و چه شد که این بانوان در کربلا شهید نشده بودند تا بهاسارت رفته و آن قهرمانیهای درخشان را ثبت و این پیروزی جاودانه را تحقق بخشند.
اینکه مغزهای جامد دینفروشان بهچنین پرسشهایی قد نمیدهد، البته قابل فهم است.
آنان را یک پیشفرض، کر و کور میکند، مبنی بر اینکه زنان، حق و شایستگی جهاد و شهادت را ندارند زیرا:
اولاً ، اصولاً ایمانشان چندان ایمان درستی نیست زیرا که خردشان زیر سؤال است.
ثانیاً ، از بحث ایمان گذشته، شرعاً از جهاد معافند. پس ـبنابراین شریعت مسخرهـبهزنان نیامده که اساساً پا بهمیدان جهاد گذارند، زیرا که ضعیفند و جنگآور نیستند
یکی از معدود کسانی که استوار مانده و دفاع درخشانی از حضرت محمد (ص) کرد،
بانوی ناموری بهنام «نسیبه بنت کعب» بود که نهتنها جنگید و زخمیشد، بلکه موفق گردید که
دوبار، دومرد سوارکار مهاجم را که قصد جان محمد (ص) را داشتند
بههلاکت برساند. شخص پیامبر (ص) بارها نقش این زن مجاهد جانبرکف را یاد فرموده و بهنیکی ستوده است(۱).
مطالب مرتبط
اربعین پیامبر جاودان آزادی پیشوای شهیدان و مجاهدان امام حسین (ع) خصم آشتی ناپذیر یزید و خمینی و خامنه ای
اربعین حسینی، سلام بر فاتحان عاشورا