This browser does not support the video element.

نگرانی رژیم آخوندی از نظارت بر تاسیسات نظامی و پیامدهای شکست برجام

نظارت بر تاسیسات نظامی


تلویزیون حکومتی طی تفسیری در باره پیامدهای شکست برجام، گفت که درصورت خروج آمریکا از برجام، علاقمندی دولتهای اروپایی به حفظ برجام، مشکلی از رژیم آخوندی حل نخواهد کرد و اوضاع برای رژیم سخت تر خواهد شد:

 

یعنی برجام قرار بود مشکلاتی رو از کشور حل بکنه بعضی از مشکلات رو حل بکنه آمریکایی ها نه تنها نمیخواهند اجازه بدهند برجام مشکلی رو از کشور حل بکنه میخواهند خود برجام رو یک مشکل بکنند برای ما ...

15 اکتبر 90 روز سوم تمام میشه باید منتظر بود و دید که میخواد چی کار بکنه این دو سه هفته باید تحمل کرد و منتظر اون تاریخ ماند....

حتی اگر دولتهای اروپایی علاقمند به برجام باشند که هستند مشکل ما لزوما دولتها نیستند مشکل ما شرکتهای خصوصی هستند که ایران باید با اونها کار بکنه... تا این محدودیت هست یعنی طرف آمریکایی به بانک میگه شما ریال رو میخواهی یا دلار رو انتخاب کن بانک بین المللی نمی تونه به دلار دسترسی نداشته باشه از این جهت صرفنظر میکنه از ریال و نتیجه این هستش که حتی اگر دولتهای اروپایی علاقمند به کار باشند علاقمند به برجام باشند ولی در عمل اگر فشار آمریکا افزایش پیدا بکنه این کار رو سخت میکنه برای شرکتهای خصوصی .

 

به دنبال درخواست یوکیا آمانو، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، برای افزایش نظارت بر تأسیسات اتمی رژیم (اعم از نظامی و غیرنظامی)، یک رسانه باند خامنه‌ای ضمن حمله به دولت روحانی نوشت: اشتباه اول تیم مذاکره کننده این بود که تعهدات عجیبی که مربوط به بحث نظامی می‌شود را در بند T برجام پذیرفته‌اند. اشتباه دوم هم این بود که آژانس را به عنوان ناظر انتخاب کردند. رویه تیم مذاکره کننده تاکنون این‌گونه بوده است که در برابر آمریکا در کمیسیون مشترک برجام عقب‌نشینی‌ کرده و مذاکره مجدد را انجام می‌داده است.

این رسانه حکومتی هم چنین نوشت: صحبت‌های آمانو در واقع نوعی چراغ سبز به آمریکا است تا با حضور در کمیسیون مشترک برجام به خواسته خود نائل شود. این مسئله در صورت به وقوع پیوستن نه‌تنها نوعی مذاکره مجدد است بلکه به علت تبعاتش خلاف امنیت (نظام) نیز تلقی می‌شود.

خبرگزاری حکومتی مهر درباره نگرانی رژیم از بازرسی مراکزنظامی و گفتگوهای ترامپ و مرکل، نوشت: نیکی هیلی اخیراٌ بار دیگر اعلام کرده است که بازرسیهای اتمی کافی نیست و آژانس باید به اماکن نظامی در ایران برای راستی آزمایی! در خصوص فعالیتهای هسته یی دسترسی داشته باشد. به نظر می رسد, موضوع اصلی مذاکره ترامپ و آنگلا مرکل نیز همین مسئله بوده است. و ترامپ در گزارش ماه اکتبر خود به کنگره, به موضوع بازرسی از اماکن نظامی ما, اشاره مستقیمی کرده و در مذاکره با سران اروپایی نیز نسبت به این مسأله اصرار ورزید.
لطفا به اشتراک بگذارید: