This browser does not support the video element.

کنگره آمریکا: جلسه استماع در کمیته امور خارجی با حضور معاون وزیر خارجه

کنگره آمریکا: جلسه استماع


 

کنگرة ایالات متحده آمریکا:

جلسة استماع در کمیتة امور خارجی مجلس نمایندگان

با حضور معاون وزیر خارجة آمریکا

25 سپتامبر 2017

 

سخنان نمایندة کنگره تام گرت در تقدیر از فعالیت‌های اشرف‌نشان‌ها:


حضور مستمر این افراد در این کمیته

با هدف ایستادن برای یک ایران آزاد صورت می‌گیرد

 

شما همواره اینجا حضور دارید و این برای رئیس رویس، عضو ارشد انگل

و سایر اعضای این کمیته مهم است

یک جلسة استماع در کمیتة امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، با حضور جان سولیوان معاون وزیر خارجه دربارة اصلاحات پیشنهادی در وزارت خارجه و آژانس توسعة بین‌المللی ایالات متحده برگزار شد.

در این جلسه که به ریاست اد رویس رئیس کمیتة امور خارجی و با حضور اشرف‌نشان‌ها برگزار شده بود، شماری از نمایندگان از هر دو حزب، بر لزوم مقابله با مداخلات تروریستی حکومت آخوندی در منطقه و جلوگیری از دستیابی رژیم به سلاح اتمی تأکید کردند

معاون وزارت خارجة آمریکا که در این جلسه حضور داشت گفت: «وزیر خارجه (آمریکا) گفته است که (رژیم) ایران به‌خاطر فعالیت‌های شرورانه‌اش، روح برجام را نقض می‌کند. ما برای پاسخ‌دادن به این فعالیت‌ها و هم‌چنین نواقص برجام، با متحدانمان از نزدیک مشورت کرده‌ایم... رئیس‌جمهور در ماه اکتبر با تصمیمی بر سر تأیید یا عدم تأیید (تبعیت رژیم ایران) مواجه است، ولی تلاش‌های ما در رابطه با فعالیت‌های شرورانة (رژیم) ایران و تلاش برای بهبود مفاد برجام ادامه خواهد یافت».

در جلسة کمیتة امور خارجی مجلس نمایندگان، تام گرت از حزب جمهوری‌خواه که در تیرماه گذشته به‌همراه هیأتی از کنگره در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس شرکت کرده بود، از حضور و فعالیت‌های اشرف‌نشان‌ها و حامیان مقاومت برای استقرار آزادی در ایران، قدردانی کرد.

تام گرت


«می‌خواهم از این لحظه استفاده کنم و آقای رئیس اگر اجازه بدهید توجهات را به مردان و زنان با پیراهن‌های زرد و بدون آن در این اتاق جلب کنم که یک ایران آزاد را مجسم می‌کنند و به حضور مستمر این افراد در این کمیته با هدف ایستادن برای یک ایران آزاد (اشاره کنم) که در آن مردم این قدرت را داشته باشند که خودشان برای خودشان تصمیم بگیرند، بدون ترس از انتقام‌جویی رژیم از طریق سپاه پاسداران و نیروی قدس که می‌خواهند جان برادران و خواهران آنها را بگیرند. می‌خواهم آنها را تشویق کنم و از آنها بخواهم که به این تلاش‌ها ادامه بدهند تا چه بسا روزی شاهد نتیجة سخت‌کوشی و پایداری‌تان باشیم. به‌نظرم مهم است تأکید کنیم که شما همواره اینجا حضور دارید و این حائز اهمیت است و برای رئیس رویس، عضو ارشد انگل و سایر اعضای این کمیته هم مهم است. و من به‌عنوان عضو این کمیته از این عصبانی می‌شوم که احساس می‌کنم گاهی امور با سرعت کافی پیش نمی‌رود... ولی ما به نتیجه‌یی دست خواهیم یافت که برای مردمان خوب در سراسر جهان عادلانه و منصفانه باشد و ضربه‌یی به کسانی باشد که با اهداف استبدادی و افراطی، در پی سرکوب انسان‌ها هستند. لذا متشکرم».

اد رویس رئیس کمیتة امور خارجی در سخنرانی خود تأکید کرد:


«تحریم رژیم‌های یاغی، مثل (رژیم) ایران بر سر برنامة موشکی آن و مثل کرة شمالی، مستلزم مهارت و دیپلماسی با منابع مناسب برای اعمال این تحریم‌هاست».

تد دویچ رئیس دموکرات‌ها در زیرکمیتة خاورمیانه و شمال آفریقا


نیز گفت که توافق اتمی با رژیم آخوندی نواقص جدی در بر دارد و بر لزوم اقدام بین‌المللی برای مقابله با حمایت رژیم از تروریسم و توسعة برنامة موشکی آن تأکید کرد.

ران ده‌سانتیس از دیگر اعضای کمیتة خارجی کنگره


در سخنان خود ضمن تأکید بر لزوم جلوگیری از دستیابی رژیم به سلاح اتمی، گفت: «رئیس‌جمهور (آمریکا) توافق (اتمی با رژیم ایران) را دوست ندارد... و سخنرانی او در مجمع عمومی به‌خوبی روشن ساخت که این یک توافق خوب نیست».
لطفا به اشتراک بگذارید: