This browser does not support the video element.

ایران: درگیری کارگران خشمگین با نیروهای سرکوبگر – اطلاعیه شورا

ایران: درگیری کارگران خشمگین با نیروهای سرکوبگر


دبیرخانه شورای ملی مقاومت با صدور اطلاعیه‌یی درباره درگیری کارگران خشمگین با نیروهای سرکوبگر در اراک اعلام کرد: مقاومت ایران به کارگران دلیر کارخانه های آذرآب و هپکو اراک که طی روزهای اخیر برای اعاده حقوق خود قهرمانانه دست به اعتراض زده اند، درود می فرستد و عموم کارگران و جوانان آزاده را به یاری و همبستگی با آنها فرا می خواند. مقاومت ایران همچنین از عموم ارگانهای بین المللی مدافع حقوق کارگران خواستار حمایت از کارگران اعتصابی و معترض در ایران و اقدام مؤثر برای آزادی کارگران بازداشت شده و رسیدگی به خواستهای آنان است.

در روز چهارشنبه ۲۹شهریور ۱۸۰۰کارگر کارخانه آذرآب اراک برای چهارمین روز اعتراضات خود، نسبت به پرداخت نشدن شش ماه حقوق و مزایای عقب افتاده شان، در محوطه کارخانه دست به تجمع زدند.

روز سه‌شنبه نیز کارگران این کارخانه در ورودی جاده تهران-اراک تجمع کردند و جاده را بستند. گارد ضدشورش موتوری و پیاده و لباس شخصی ها و پاسداران رژیم در یورش وحشیانه به کارگران آنها را مورد ضرب و جرح قرار دادند و با محاصره آنها دهها نفر را بازداشت کردند. کارگران خشمگین با شعارهای «کارگر بیگناه آزاد باید گردد» و «مزدور برو گمشو»، «بی شرف، بی شرف» با مزدوران درگیر شدند. شماری از بازداشت شدگان با تلاش کارگران آزاد شدند و عده دیگری به نقاط نامعلومی منتقل گردیدند. کارگزاران دزد و چپاولگر رژیم از ابتدای سال جاری تا کنون از پرداخت دستمزد ناچیز این کارگران طفره می روند
لطفا به اشتراک بگذارید: