This browser does not support the video element.

فارن پالیسی: طرح تحریم های جهانی علیه رژیم - واکنش ترسان رژیم پس از تحریمهای جدید

فارن پالیسی: طرح تحریم های جهانی


رویتر گزارش داد، رابرت وود، نماینده آمریکا در امور خلع سلاح جهانی،


در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو گفت ایران تمامی تعهدات خود در قبال برجام را اجرا نمی‌کند.


وی افزود: اگر به فعالیت‌ موشکی، حمایت از نظام بشار اسد و کمک به حزب‌الله لبنان یا حمایت از شبه‌نظامیان در یمن توسط رژیم ایران توجه کنیم، در این صورت، این رژیم به هیچ وجه به تعهدات خود در قبال توافق اتمی پایبند نبوده است.

امضاء‌کنندگان برجام خواهان آن هستند که برجام به ثبات در منطقه و در سطح جهان کمک کند.

 

فارین پالیسی نوشت ، مخالفان توافق اتمی در آمریکا برای اعمال تحریم‌های همه‌جانبه علیه رژیم ایران طرحی را ارائه دادند.

به نوشته این منبع، بر اساس طرح مزبور، که به کنگره و کاخ سفید ارائه شده، دولت آمریکا بایستی ضمن خود داری از صدور تائیدیه درمورد پایبندی رژیم به توافق هسته‌ای،

اعلام کند اگر حکومت ایران ظرف ۹۰ روز با برخی درخواست‌ها از جمله صدور مجوز بازرسی از اماکن نظامی موافقت نکند، تحریم‌های اقتصادی جهانی علیه این رژیم اعمال خواهد شد.

فارین پالسی اضافه کرد: این طرح علاوه بر احیای تحریم‌های تعلیق شده به‌خاطر برجام، تحریم‌های تازه‌ای از جمله در زمینه صادرات نفت اعمال خواهد کرد.

 

تحریمهای جدید آمریکا علیه رژیم آخوندی، به مخاصمات درونی رژیم دامن زده است.

پاسدار محسن رضایی، دبیر تشخیص مصلحت با حمله به دولت روحانی، گفت: یک عده شب تا صبح منتظرند که درهای امریکا چه زمانی باز می شود!... به تردید آفرینان اجازه ندهیم در مسیر نظام خلل ایجاد کنند.

 

یک رسانه‌های باند خامنه‌ای نیز نوشت: ضعف دوچندان تیم مذاکره کننده و انفعال آنان دربرابر وضع تحریم‌های جدید، طی کردن این مسیر را برای آمریکا ساده‌تر کرده است...

تمدید تحریم‌ها بر اساس تائیدیه دوماه پیش ترامپ در مورد پایبندی ما به برجام شکل گرفته است اما بنظر می‌رسد که با فرارسیدن ماه اکتبر ترامپ قصد درپیش گرفتن سناریوهای جدیدی در برابر نظام را خواهد داشت.

این رسانه حکومتی توافقات برجام را ذلت بار توصیف کرد و افزود: این مسئله به معنی خروج آمریکا از توافق نیست چرا که بنظر می‌رسد کاخ سفید در تلاش است تا از طریق خلاهای موجود در برجام همانند مکانیزم ماشه و سازوکار

ذلت‌بار حل اختلاف بدون خارج شدن از توافق هسته‌ای تمامی تحریم‌ها را مجدداً بازگرداند.

گزارشی از واکنشهای متناقض رژیم در قبال تحریمهای جدید آمریکا،

با عنوان، تناقض گویی ها در گرداب برجام

به دنبال تحت تحریم قرار گرفتن ۱۱نهاد و مهرة رژیم آخوندی توسط وزارت خزانه داری آمریکا همزمان با تمدید تعلیق تحریمها از سوی این کشور، مواضع متناقض مهره ها و مقامات و رسانه های حکومتی حکایت از سرگیجه نظام در گرداب برجام دارد.

تلویزیون رژیم گفت: این روزها هر بار که نوبت تعلیق این تحریمها هست متاسفانه آمریکایی ها با دلایل واهی برای اینکه در کنگره یا اینکه به مردم بگن مواضع تند و رادیکالی دارند یک تعدادی را به دلایل واهی به لیست تحریماشون اضافه می کنند.

تحریمهایی که به بیان خودشون تحریمهای غیر هسته یی است. از دید ما هر نوع تحریمی مخالف اصل دیپلماسی اصل گفت و گو هست.

این بار رئیس جمهور آمریکا می گوید ایران روح برجام را نقض کرده و ما اقداماتش را تحمل نمی کنیم تلویزیون حکومتی هم‌چنین گفت: دو روز پیش هم مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب طرح فروش هواپیماهای مسافربری به ایران را ممنوع کرده بود

علی اکبر ولایتی می‌گوید:این نقض برجامه.ما بدون تردید در اون شورای ناظر بر اجرای برجام موضوع را مطرح کنیم و انشالله در جلسه نظارت هم به اون خواهیم پرداخت

تلویزیون حکومتی در بخش خبر روز شنبه خود نیر گفت:‌ «تا چند روز دیگر احتمالا کمیسیون مشترک برجام در نیویورک بر گزار می شود در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل. البته هنوز مشخص نیست کمیسیون مشترک برجام در چه سطحی برگزار خواهد شد»

پاسدار محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت آخوندی به رسانه های حکومتی گفت: « یک عده شب تا صبح منتظرند که درهای آمریکا چه زمانی باز می شود! چهل سال است مشخص شده است آسمان امریکا بارشی برای ما ندارد».

پاسدار دیگری به نام متولیان در یکی از نشریات وابسته به سپاه نوشته است« جرئت اقدام انقلابی از دولتمردان کشور سلب شده و ... متأسفانه دستگاه دیپلماسی کشور مرعوب برجام بوده و خود را مقید و ملزم به حفاظت از برجام می‌داند... دستگاه دیپلماسی نباید مرعوب برجام باشد و نباید همت خود را مصروف سر پا نگه داشتن لاشه برجام نافرجام کند»

اظهارات پاسدار متولیان در حالی است که خرم از مشاوران ظریف در روزنامه ارگان دولت (ایران) نوشته است: « چرا ترامپ قادر نیست متعرض توافق هسته‌ای شود؟

زیرا اولاً توافق هسته‌ای یک توافق چندجانبه و بین‌المللی است.

ثانیاً این توافق در این مرحله فقط یک پایه مستحکم دارد که اگر سست شود، توافق هسته‌ای فرو می‌ریزد و آن پایه جمهوری اسلامی است که تا زمانی‌که به تعهداتش در برجام عمل کند، توافق هسته‌ای فرو نمی‌ریزد حتی اگر امریکا قصد آن را داشته باشد»

 

روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران به باندهای حکومتی هشدار داده است:« شکاف دیدگاه‌ها در این سطح و از سوی مقامات رسمی منتسب به دولت در حالی است که انتظار می‌رود برای حفظ منافع ملی به‌ویژه در حوزه امنیت

داخلی مسئولان دستگاه دیپلماسی می‌بایست به «فهم مشترک» از تهدیدات و چالش و حفره‌های برجام رسیده و نتیجه‌ این فهم مشترک، موضع‌گیری «یکدست و همسان» باشد.
لطفا به اشتراک بگذارید: