This browser does not support the video element.

حرکتهای اعتراضی بازنشستگان، چپاولگری و کشتار کولبران توسط رژیم آخوندی

حرکتهای اعتراضی بازنشستگان


بیش از 2 هزار تن از بازنشستگان معترض که از نقاط مختف کشور به تهران آمده اند، صبح شنبه در مقابل تالار وحدت تجمع کردند و خواستار تأمین حداقل حقوق شدند.

تجمع کنندگان بر اساس فراخوانی قبلی از استانهای اصفهان؛ مرکزی؛ خراسان جنوبی؛ خراسان شمالی؛ خراسان رضوی؛ گیلان؛ مازندران؛ کرمانشاه؛ تهران و البرز به تهران آمدند.

علی ربیعی وزیر کار رژیم و از مهره های امنیتی حکومت آخوندی ، که در تالار وحدت سخنرانی داشت، در هراس از این تجمع اعتراضی ، محل سخنرانی خود را تغییر داد و به مکانی در بزرگراه تهران -کرج منتقل کرد.

مأموران سرکوبگر انتظامی به طور گسترده‌ای در محل تجمع حضوریافتند تا مانع از گسترش این حرکت اعتراضی شوند.

 

در شهرهای مشهد، کرمانشاه، ساری و ارومیه نیز، بازنشستگان تجمع اعتراضی برگزار کردند. در ساری بازنشستگان پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود: خط فقر 4 میلیون حقوق ما یک میلیون؛ سفره شمارنگین است سفره ما غمگین است. نیروی سرکوبگر انتظامی به بازنشستگان معترض در ساری حمله کرد اما تجمع کنندگان مقاومت کرده ومتفرق نشدند.

تجمع بازنشستگان در مشهد در مقابل استانداری صورت گرفت . آنها دست نوشته هایی در دست داشتند که روی بعضی از آنها نوشته شده بود: تا حق خود نگیریم از پا نمی نشینیم.

 

روز شنبه هم چنین غارت شدگان مؤسسه کاسپین وابسته به سپاه پاسداران در محل شعبه این موسسه در کرمان تحصن کردند. آنان در حرکتی سمبلیک و با پهن کردن سفره یی خالی که مورد دستبرد قرار گرفته است، اعتراض خود را به این چپاول نشان دادند. در این حرکت اعتراضی کودکان نیز همراه با والدین خود شرکت داشتند و معترضان پلاکاردهایی در اعتراض به چپاولگری رژیم در دست داشتند.

 

کارگران شرکتهای ابر صنعتی ایران و نازنخ، روز شنبه در اعتراض به بلاتکلیفی ۶ساله خود در مقابل استانداری قزوین تجمع کردند.

تجمع کارگران کارخانه سیمان کارون نیز برای هفتمین روز متوالی ادامه یافت.

۷ روز است که ادامه دارد.

 

‌ صبح روز جمعه جمعی از مردم تهران در همبستگی با هموطنان کرد و کولبران زحمتکش، و در اعتراض به کشتار آنها در میدان آزادی تهران تجمع کردند .

معترضان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود:«نه به کشتار کولبران- کولبر نیازمند شغل است نه گلوله»
لطفا به اشتراک بگذارید: