مجله اجتماعی اقتصادی – زباله گردی برای یک لقمه نان در اوج بیماری کرونا

زباله گردی برای یک لقمه نان در اوج بیماری کرونا – مجله اجتماعی اقتصادی


نگاهی به موضوعات اجتماعی و اقتصادی میهن

فقر گسترده در ایران نمایش عریانی است از یکه‌تازی الیگارشی آخوندها مجله اجتماعی اقتصادی – زباله گردی برای یک لقمه نان در اوج بیماری کرونا

که حاکمیت هزار فامیل نظام ساقط شده پادشاهی را با حاکمیت ۲۰۰فامیل جایگزین کرده‌اند!

هدایت الله خادمی، نماینده رژیم، روز یکشنبه ۷مرداد ۹۷ با اشاره به استیصال مردم در برابر

فقر گفت: «۴۰سال است که ۲۰۰خانواده سرنوشت کشور را به گروگان گرفته‌اند و از این وزارتخانه به آن وزارتخانه می‌روند».

چهل سال سرقت انقلاب، چهل سال سرکوب، چهل سال بحرانهای اقتصادی ـ اجتماعی، چهل سال چپاول و غارت و دزدی و البته چهل سال فقر و فجایع اجتماعی همگی میوه و محصول یک حکومت ضدبشری است که خمینی در ایران بنیاد نهاد و آخوندهای جانشین وی آن را تا اینجا سرپا نگه‌داشته‌اند گرچه در میان لرزه‌ها و پس‌لرزه‌هایی که هر آن احتمال فروریختن چهارستون نظام را در چهارستون پیکر خود احساس می‌کنند!

برای به تصویر کشیدن این چهل سال در وهله اول یک نگاه کلی به اوضاع اجتماعی و وضعیت مردم در ایران ضروری است. چرا که ابعاد فاجعه چنان است که هر ناظر منصفی را به حیرت و تعجب وامی‌دارد. ایلغار مغول با ایران آن نکرد که این آخوندها کردند. ابعاد فاجعه چنان است که خود سردمداران رژیم هم مجبور به اذعان آن شده‌اند. شهاب نادری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ارتجاع، ۲۲اسفندماه ۹۶ اعلام کرد که ۸۰درصد از جامعه ایران زیر خط فقر است.

پرویز فتاح، رئیس کمیته چپاول‌گر موسوم به امداد خمینی، به وجود ۲۰میلیون نفر زیر خط فقر طبق شاخصهای جهانی اعتراف کرد و گفت:‌ «حدود ۱۰ تا ۱۲میلیون نفر از افراد جامعه در فقر مطلق به‌سر می‌برند. این در حالی است که اگر بخواهیم شاخصهای خود را توسعه داده.».

مطالب مرتبط

مجله اجتماعی اقتصادی – گران شدن نان در اوج شیوع بیماری کرونا

چهل سال فقر و فجایع اجتماعی
لطفا به اشتراک بگذارید: