This browser does not support the video element.

آلمان: وضعیت زندانیان اعتصابی - فراخوان عفو بین الملل به شورای حقوق بشر

مسئول امور حقوق بشر و کمکهای بشردوستانه در وزارتخارجه آلمان از وضعیت مخاطره آمیز سلامتی زندانیان سیاسی اعتصابی در ایران ابراز نگرانی کرد


وی گفت رفتار حکومت آخوندی با زندانیان، نقض مفاد پیمان بین المللی حقوق مدنی و سیاسی است.


درهمین حال واشینگتن تایمز نوشت: سازمان ملل و گروههای حقوق بشری در مورد رفتار خشونت آمیز رژیم با زندانیان مخالف این حکومت، زنگهای خطر را به صدا در می‌آورند. یک متخصص ضد تروریسم گفت ”رژیم ایران دربرابر سرکوب مخالفان، هیچ قیمتی نمیپردازد و در مقابل حسابرسی قرار نمی گیرد.


این روزنامه افزود:عاصمه جهانگیر, گزارشگر ویژة سازمان ملل در مورد ایران, یک گزارش اعتراضی رسمی علیه رژیم ایران صادر کرده است.


عفو بین‌الملل با اشاره به اعدام نوجوانان توسط حکومت آخوندی اعلام کرد، شورای حقوق بشر باید برای تضمین احترام به تعهدات بین المللی و حفاظت از حق زندگی اقدام کند.


در گزارش عفو بین‌الملل آمده است: حکومت ایران که کنوانسیون حقوق کودکان را امضا کرده، علیرضا تاجیک را در ماه گذشته اعدام کرد. او هنگام دستگیری فقط 15 سال سن داشت و بدنبال یک دادگاه غیرعادلانه, بر مبنای «اعترافاتی» که علیرضا تاجیک می گوید بعداز شکنجه گرفته شده, محکوم شده بود. در سال جاری میلادی، حداقل 4 تن دیگر که در هنگام جرم زیر 18 سال بودند, اعدام شده‌اند. عفو بین الملل گزارشهای معتبری دریافت کرده که 5 نفر که در سن کودکی دستگیر شده بودند، در سالهای 2016 و 5 ماه اول 2017 اعدام شدند.


عفو بین‌الملل می‌افزاید: در حال حاضر، حداقل 92 تن از نوجوانان در صف اعدام قرار دارند.


لطفا به اشتراک بگذارید: