اخبار اعتراضات و اعتصابات کارگران و دانشجویان و سایر اقشار مردم ایران

سرخط اخبار اعتراضات و اعتصابات امروز بدین شرح است


تالار بورس تهران در محاصره غارت‌شدگان


این تیم اقتصاده، آئینه فساده!
سهامداران خرد کنتور سازی ایران با فریادهای اعتراضی خود تالار بورس تهران را به محاصره درآوردند. کارگزاران رژیم درب‌های بورس تهران را در وحشت




[caption id="attachment_27178" align="alignleft" width="300"]تالار بورس تهران در محاصره غارت شدگان تالار بورس تهران در محاصره غارت شدگان[/caption]

از هجوم سهامداران معترض بستند. مردم خواهان استعفا و محاکمه مدیران کلاهبردار بورس شدند.



حمایت مادران پارک لاله از زندانیان سیاسی اعتصابی


مادران پارک لاله با صدور بیانیه‌یی حمایت خود را از زندانیان سیاسی اعتصاب‌غذا کننده در زندان گوهردشت اعلا




[caption id="attachment_27179" align="alignleft" width="300"]حمایت مادران پارک لاله از زندانیان سیاسی اعتصابی حمایت مادران پارک لاله از زندانیان سیاسی اعتصابی[/caption]

م کردند. آنان اعلام کردند: خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی‌قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. و خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایتهای صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.


بستن جاده سر دشت توسط کولبران وشلیک مزدوران


مردم روستای «بیوران» در سردشت در اعتراض به جلوگیری از عبور کولبران از مرز، توسط مزدوران سپاه و برای مقابله با دستگیری کولبران جاده را بستند و با آنها درگیر شدند.
مزدوران سپاه پاسداران و نیروهای هنگ مرزی به روی مردم معترض آتش گشودند و یک کولبر به نام «عبدالواحد نلاسی» و یک دختر ۲۳ساله به نام سوزان بیورانی در مقابل در خانه خود مجروح کردند.
این افراد، اجازه عبور به همراه داشته‌اند اما مزدوران سپاه از عبور آنها ممانعت به‌عمل آورده‌اند. گفته می‌شود این کولبران، هیچگونه کالای قاچاقی به همراه نداشته‌اند



تجمع کارگران برای ۳ماه حقوق


بیش از ۵۰۰ کارگر صنعتی کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، در اعتراض به آنچه بی‌توجهی کارفرما در پرداخت مطالبات مزدیشان می‌خواندند، دست از کار کشیدند.
دلیل این اعتراض ، پرداخت نشدن دستمزد ماه‌های خرداد، تیر و مرداد و وضعیت نامعلوم مزایا و پاداش دو سال گذشته عنوان شده است.



تجمع رانندگان تاکسی بیسیم تهران


رانندگان تاکسی بیسیم تهران دست به تجمع اعتراضی زده و خواستار پیگیری و دریافت حقوق عقب‌افتاده خود و قطع کردن اخاذیهای حکومتی شدند.
یکی از رانندگان تاکسی بیسیم گفت:‌ ما به‌منظور اعتراض به شرکت تاکسی بیسیم تهران در این محل جمع شده‌ایم تا به تخلف در اخذ مبلغ ثابت کمیسیون اعتراض کنیم.
وی افزود: شرکت تاکسی بی‌سیم تهران ماهانه بیش از ۲۰۰هزار تومان از رانندگان دریافت می‌کند و در صورت عدم پرداخت این مبلغ، کارنامه و برچسب کاری تاکسیها صادر نمی‌شود..


بیش از ۱۰۰تن از کارگران بهره‌برداری پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در اعتراض به نامشخص بودن وضعیت شغلی خود، مقابل اداره کل کار رژیم در بندرعباس تجمع کردند.
تجمع‌کنندگان می‌گویند به دستور کارفرما، صبح امروز کارت‌های حضور و غیاب آنها بار دیگر جمع‌آوری شده است و در نتیجه آنها برای دومین بار از حضور در محل کارشان منع شده‌اند. این پالایشگاه در چنگ سپاه پاسداران است و غارت کارگران را به نهایت رسانده است.



لطفا به اشتراک بگذارید: