نیکی هیلی به ایران دررابطه با حمایت از تروریسم هشدارمیدهد



  • نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد در یک بیاینه فوری نسبت به حمایت رژیم ایران از تروریسم هشدار داد




در این بیانیه از جمله آمده است:‌

حمایت رژیم ایران از تروریسم امر جدیدی نیست.

پیرو قطعنامه 2231 شورای امنیت، رژیم ایران از صدور هر نوع سلاحی بدون تصویب شورای امنیت منع شده است .

همان قطعنامه 2231 شورای امنیت برجام یعنی توافق اتمی با رژیم ایران را پذیرفته است.

سفیر نیکی هیلی گفت«یکبار دیگر رژیم ایران ماهیت حقیقی خود رانشان می دهد. این رژیم باید تصمیم بگیرد که آیا می خواهد عضوی از جامعه ملت ها باشد و تعهدات بین المللی خود را بپذیرد یا این که می خواهد سردمدار یک جریان افراطی تروریستی باشد.

رژیم ایران نمی تواند هر دو باشد. جامعه جهانی باید رژیم ایران را خیلی زودتر از اینها ملزم به رعایت همان معیارهای ارزشی صلح و امنیت میکرد».

در ادامه بیانیه نیکی هیلی آمده است:

این رویداد بعد از آن است که سخنگوی دولت ایران این هفته اظهارات آمریکا را در مورد دستیابی آژانس بین المللی انرژی اتمی به سایت های نظامی این رژیم « صرفاً خواب و خیال » خواند.

در حقیقت تحت برجام و پروتکل الحاقی، آژانس بین المللی انرژی اتمی مجاز است که خواستار دسترسی به هرمکانی در ایران ، ازجمله سایت های نظامی باشد جایی که آژانس بین المللی درمورد فعالیت های نظامی سوالاتی دارد.

پروتکل الحاقی که در 129 کشور به مورد اجرا گذاشته می شود و اختیارات بازرسی آن منحصر به فرد قابل بحث نیست. اگر آژانس بین المللی انرژی اتمی خواستار دسترسی به سایت های نظامی رژیم ایران باشد، این رژیم طبق پروتکل الحاقی و برجام باید از این خواسته پیروی کند.

سفیر نیکی هیلی گفت« اگر بازرسی از سایت های نظامی رژیم ایران آنچنان که این رژیم می گوید « صرفاً خواب و خیال است» در آن صورت تبعیت رژیم ایران از برجام هم خواب و خیال است» .
لطفا به اشتراک بگذارید: