This browser does not support the video element.

سفیر آمریکا: محکومیت تروریسم حکومت آخوندی

شورای امنیت ، مأموریت یونیفیل نیروهای حافظ صلح ملل متحد در لبنان را به اتفاق آرا به‌مدت یک سال دیگر تمدید شد. دراین اجلاس، نیکی هیلی سفیر آمریکا درسخنان خود ضمن استقبال از تغییرات قطعنامه، تروریسم صادراتی رژیم آخوندی و اعمال حزب‌الشیطان وابسته به آن را محکوم کرد.

به گزارش نیویورک‌تایمز، با توجه به تغییرات این قطعنامه، حافظان صلح ملل متحد در لبنان اکنون از امکان بازرسی‌های قوی‌تری در قبال تسلیحات حزب‌الله برخوردار خواهند بود.

سفیر آمریکا در ملل متحد، در سخنان خود در شورای امنیت گفت:« تمدید مأموریتی که ما... تصویب کردیم یونیفیل را فرا می‌خواند تا حضور محسوس‌تری داشته باشد و گشت‌ها و بازرسی‌هایش را برای مختل‌کردن فعالیت‌های غیر قانونی حزب‌الله افزایش بدهد. برای اولین‌بار از سال 2006، این قطعنامه تأکید می‌کند که یونیفیل می‌تواند به دولت لبنان در تأمین حفاظت مرزهایش به‌منظور متوقف‌کردن جریان تسلیحات غیر قانونی به این کشور، کمک کند».

 

نیکی هیلی در سخنانش ضمن اشاره به هم‌دستی عوامل حزب‌الشیطان رژیم آخوندی با رژیم جنایتکار اسد، گفت: «حزب‌الله بسا فراتر از خاورمیانه نیز، درگیر اعمال تروریستی شده است... ایالات متحده با بی‌عملی شاهد تقویت حزب‌الله برای جنگ بعدی نخواهد بود. ما منفعل نخواهیم بود تا (رژیم) ایران سخنان شورای (امنیت) را به سخره بگیرد».

وی هم چنین گفت: سازمان تروریستی حزب‌الله تحت هدایت اربابش (رژیم) ایران، یک زرادخانة تهاجمی را در جنوب لبنان ذخیره می‌کند. آنها هزاران موشک و هزاران نیرو دارند که همگی خارج از کنترل دولت لبنان هستند... حزب‌الله در پی جلوگیری از جنگ نیست، بلکه خود را برای جنگ آماده می‌کند... آن‌چه ما با این تمدید مأموریت خواهان آن بودیم این است که تضمین کنیم، یونیفیل کار خود را تا حداکثر ممکن انجام می‌دهد... وضعیت کنونی یونیفیل قابل قبول نبود و ما آن‌را نپذیرفتیم».
لطفا به اشتراک بگذارید: