حمله جتهای آمریکا به نیروهای انتقالی داعش از لبنان به سوریه

خبرگزاری رویتر 8شهریور96 گزارش داد: جتهای جنگنده آمریکا روز چهارشنبه مانع از رسیدن یک ستون در حال انتقال داعش به ناحیه‌یی تحت کنترل این گروه در شرق سوریه شدند.


هدف از این حملات این بود که معامله حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم اسد برای تخلیه داعش از مناطق مرزی لبنان و سوریه متوقف شود.


ستون داعش که 308شبه‌نظامی و 331شهروند را حمل می‌کرد اکنون به‌طور موثری زمین‌گیر شده و نمی‌تواند به سوی منطقه در دست داعش حرکت کند.


سرهنگ ریان دیلون سخنگوی ائتلاف بین‌المللی به فرماندهی آمریکا به رویتر گفت این ائتلاف با حملات خود به ستون داعش از رسیدن آن به خاک خودش در شرق سوریه ممانعت کرد.


ریان دیلون در تماس تلفنی به رویتر گفت ما جاده مسیر ستون داعش و یک پل را تخریب کردیم... خودروهای حامل شبه‌نظامیان داعش را نیز که به منطقه شرق می‌رفتند هدف قراردادیم.


ریان دیلون گفت ما ملزم به توافقی که بین لبنان و رژیم سوریه و حزب‌الله صورت گرفته نیستیم. اینها شبه‌نظامیانی هستند که در جای دیگر خواهند جنگید. بنا‌به قانون منازعات مسلحانه ما هر جا بتوانیم به آنها حمله می‌کنیم.


برت مک گِرک سفیر آمریکا در ائتلاف بین‌المللی ضد داعش روز چهارشنبه گفت: جابه‌جایی تروریستها برای این‌ که در جای دیگر کسی دیگر با آنها برخورد کند راه‌ حل با دوامی نیست.


حیدر عبادی نخست‌وزیر عراق هم با توافق حزب‌الله و داعش مخالفت کرده و گفته است انتقال شماری از تروریستها به مرزهای عراق غیرقابل قبول است.


لطفا به اشتراک بگذارید: