پرتاب موشک توسط کره شمالی ازسوی شورای امنیت سازمان ملل متحد به شدت محکوم شد

 پرتاب موشک توسط کره شمالی بر فراز ژاپن از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد طی بیانیه یی به اتفاق آرای 15عضو آن به عنوان عملی شنیع محکوم شد.


بعد از پرتاب موشک توسط کره شمالی، شورای امنیت سازمان ملل متحد در این بیانیه از پیونگ یانگ خواست برنامه تسلیحاتی خود را متوقف کند.


پس از پرتاب موشک توسط کره شمالی در بیانیه 15عضو شورای امنیت آمده است:‌ « اهمیت حیاتی » دارد که کره شمالی اقدامات فوری و قاطعی برای کاهش تنش به عمل آورد.


شورای امنیت از تمامی کشورها خواست تحریم های سازمان ملل متحد علیه کره شمالی را به مورد اجرا بگذارند.


سفرای چین و روسیه در سازمان ملل گفتند آنها با هر تحریم های یک جانبه علیه کره شمالی مخالفت کردند و فراخوان هایشان را برای توقف اعزام سیستمهای دفاع موشکی آمریکا به کره جنوبی تکرار کردند.


خبرگزاری رویتر که این خبر را مخابره کرده است افزود: دونالد ترامپ که قول داده است اجازه گسترش موشکهای اتمی کره شمالی را ندهد گفت جهان پیام کره شمالی را « رسا و روشن » دریافت کرد.


ترامپ روز سه شنبه در بیانیه‌یی گفت« اقدامات تهدید آمیز و بی ثبات کننده تنها منزوی شدن کره شمالی را در این منطقه و درمیان سایر کشورهای جهان افزایش می دهد. تمامی گزینه ها روی میز است».





  • لینکهای وابسته :




نیکی هیلی در واکنش به پرتاب موشک کره شمالی: به کره شمالی اجازه نمی دهیم به بی قانونی خود ادامه دهد




[caption id="" align="aligncenter" width="592"]نیکی هیلی در واکنش به پرتاب موشک کره شمالی: به کره شمالی اجازه نمی دهیم به بی قانونی خود ادامه دهد پرتاب موشک توسط کره شمالی با واکنش نیکی هیلی در شورای امنیت همراه بود[/caption]
لطفا به اشتراک بگذارید: