This browser does not support the video element.

امانوئل ماکرون: مبارزه با تروریسم تحت عنوان اسلام اولین اولویت فرانسه

امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه در اولین سخنرانی سالانة خود در برابر سفرای این کشور در سراسر جهان در کاخ الیزه، مبارزه با تروریسم تحت نام اسلام را اولین اولویت فرانسه دانست،

و افزود: «میلیون‌ها مسلمان در اروپا، هیچ رابطه‌یی با این دیدگاههای قشری ندارند و من مسلمان‌هایی را که گاهی به بهای جانشان علیه این تاریک‌اندیشی بر می‌خیزند، فراموش نمی‌کنم».


وی درباره مذاکرت مربوط به توافق اتمی با رژیم آخوندی گفت:«این توافق در دوران مذاکرات، به‌یمن مداخلة فرانسه و به‌خصوص (لوران فابیوس وزیر خارجة وقت) بهبود یافت. آلترناتیوی برای نظام منع تکثیر اتمی وجود ندارد و ما در رابطه با اجرای آن، قاطعیت تمام‌عیار خواهیم داشت. اما چارچوب این توافق، چارچوب درستی است.

ماکرون در رابطه با برنامه موشکی رژیم آخوندی نیزگفت می‌توان (توافق اتمی) ‌را با کارهایی بعد از سال 2025 و یا با کارهای ضروری دربارة به‌کارگیری موشک‌های بالیستیک تکمیل کرد

رئیس‌جمهور فرانسه در بخش دیگری از این سخنرانی، بر خط قرمز به‌کارگیری تسلیحات شیمیایی در سوریه تأکید کرد، و افزود: «برقراری حکومت قانون در سوریه که فرانسه و اروپا به آن کمک خواهند کرد، باید با عدالت به‌خاطر جنایات صورت‌گرفته به‌خصوص توسط مقامات (رژیم سوریه) همراه باشد».
لطفا به اشتراک بگذارید: