نیویورک تایمز:نقش مخرب حزب الله لبنان، گماشته و آلت دست رژیم ایران

روزنامه نیویورک تایمز 5شهریور 96 طی گزارشی باعنوان «حزب الله: گماشته، مامور ویژه و پتک رژیم ایران در خاورمیانه» نوشت:‌



حزب الله بعنوان یک گروه شبه نظامی لبنانی شبکه یی از سنگرها و تونلها را در نزدیکی مرز جنوبی لبنان ساخت و هزاران شبه نظامی را آموزش داد و ذخایرئی از موشکهایی با قابلیت هدف قرار دادن مناطق دوردست را ذخیره ساخت.


همزمان با تغییر صورت گرفته در خاورمیانه و با شعله ورتر شدن درگیریها در اطراف منطقه حزب الله نیز تغییر کرد.


این گروه بسرعت قلمرو عملیاتش را گسترش داده است. گروههایی از شبه نظامیانش را به سوریه اعزام کرده است. مربیان خود را به عراق فرستاده است. در یمن از شبه نظامیان حمایت کرده و به سازمان دادن گردانی از شبه نظامیان در افغانستان کمک کرده است. گردانی که میتوانند تقریبا در هر جائی بجنگند


در نتیجه، حزب الله قدرتی درخود نیست بلکه مهمترین ابزار در پیشبرد جاه طلبی های منطقه یی حامی خود میباشد: رژیم ایران


حزب الله تقریبا در همه درگیریهایی که برای رژیم ایران اهمیت دارد شرکت داشته و مهمتر از همه در عضوگیری، آموزش و تسلیح مجموعه ئی از گروههای شبه نظامی جدیدی که آنها نیز دستور کار رژیم ایران را پیش میبرند، کمک کرده است...


حزب الله تبدیل به بازوی موجود و بالقوه سپاه پاسدران گشته و تامین کننده شبکه شبه نظامیان رژیم ایران است... سران رژیم ایران بطور فزاینده بی برای پیگیری اهداف خود به حزب الله تکیه دارند.


رژیم ایران و حزب الله تکمیل کننده همدیگر هستند. برای رژیم ایران حزب الله نه تنها تامین کننده نیروی نظامی بلکه تامین کننده عوامل عرب زبانی است که راحتر میتوانند در جهان عرب کار کنند. برای حزب الله اتحاد با رژیم ایران به معنی پول برای شبکه گسترده خدمات اجتماعی در لبنان است. رژیم ایران پول مدارس، بیمارستانها و نیروهای نظامی از جمله تسلیحات، تکنولوژی و حقوق دهها هزار شبه نظامی حزب الله را می پردازد.

لطفا به اشتراک بگذارید: