This browser does not support the video element.

بحران رژیم برسر شکست برجام – اعتراف خامنه‌ای و حمله به روحانی

روزنامه سپاه پاسداران با نگرانی از دولت آخوند روحانی خواست «تنها به توئیت و نامه‌نگاری بسنده» نکند و «تا قبل از سررسید 90روزه اقدامات مناسبی را صورت دهد.


تلویزیون حکومتی نیز گفت:

حالا از ملاقاتهای سه ساعته نیکی هیلی فرستاده رئیس‌جمهور آمریکا به وین جزئیات بیشتری منتشر شده است آن هم توسط خود خانم هیلی.

او در نیویورک در جمع خبرنگاران گفت که به آمانو، دبیرکل، گفته ایران باید اجازه دسترسی به مراکز نظامیش را صادر کند و گفت از آژانس خواسته در بازرسیهایش قدرت و قاطعیت بیشتری به خرج بدهد.

نیکی هیلی: آژانس با کشوری روبه‌روست که سابقه روشن در دروغگویی و دنبال کردن برنامه مخفیانه اتمی دارد.

هیلی در جمع خبرنگاران در سازمان ملل گفت گزارش اوست به ترامپ و تیم امنیت ملی آمریکا که سرنوشت برجام را مشخص می‌کند. او ضمناٌ بارها از آژانس تشکر کرد.

مرندی: خب الان این خانم در واقع داره یک حرکتی رو دنبال میکنه که فکر می‌کنم که آقای ترامپ پشتش هست که یک جوری به ایران فشار بیارند یا به اصطلاح برجام را به یک سمتی هل بده که ایران هر جور شده از توافق خارج بشه.

 

ولی فقیه رژیم در دیدار با آخوند روحانی و کابینه او، اعتراف کرد که آمارهای رسمی حکومت آخوندی در مورد رشد اقتصادی که روحانی در این دیدار ارائه کرد، واقعی نیست.

خامنه ای گفت: آمارهای ارائه شده در بخش اقتصاد بر اساس مبانی علمی مطرح می‌شود, اما این آمارها به‌طور کامل و در همه‌جا, نشان دهنده وضع واقعی کشور و زندگی مردم نیست...

خامنه ای در بحبوحه جنگ و جدال باند+های حکومتی برسر شکست برجام و بحرانی که گریبانگیر رژیم شده است مدعی شد که دیپلماسی نظام افتخار آمیز است. وی در همین حال به روحانی گوشزد کرد تحمل شنیدن صدای باند مخالف را داشته باشد.

 

در ادامه حمله به آخوند روحانی به خاطر پیامدهای برجام، کیهان خامنه‌ای «تازه‌ترین تناقض‌گویی دولتمردان» نوشت:

در حالی که دولتمردان از برجام به‌عنوان «توافق قرن»، «آفتاب تابان»و «فتح‌الفتوح» یاد کرده و حتی آب خوردن مردم را نیز به آن گره زده بودند، جواد ظریف در اظهارنظری عجیب مدعی شده است منتقدان از برجام انتظار شق‌القمر داشتند!

کیهان افزود: از زمان امضای برجام تاکنون کشورهای اروپایی عضو 1+5 نه‌تنها به‌هیچ‌عنوان اعتراض (ما) نسبت به نقض برجام از سوی آمریکا را نپذیرفته‌اند، بلکه صریحاً از تحریم‌ها هم حمایت کرده‌اند.

 

یک روزنامه باند خامنه‌ای نوشت: (نظام) «ایران، در لایه پنهان استراتژی جدید آمریکا در افغانستان» قرار دارد. این منبع افزود: بسیار ساده‌انگارانه خواهد بود که این راهبرد را در حد موضوع افغانستان محدود کرد. درست است ترامپ در استراتژی اعلامی خود هیچ نامی از (نظام)، نبرد اما به قول مدیر مرکز مطالعات امنیت بین‌الملل از دید فرمانده کل نیروهای مسلح آمریکا، (نظام) ایران نیز در استراتژی آمریکا جای دارد. در این راستا ترامپ صریحاً عراق را مثال می‌زند و می‌گوید: «آمریکا عجولانه و به اشتباه از عراق خارج شد. در نتیجه این کشوربراحتی به دست دشمنان تروریست ما افتاد». او نام (نظام) ایران را نمی‌برد اما با قرائن قبلی براحتی می‌توان پی برد منظور وی (ما هستیم). لایه پنهان استراتژی جدید آمریکا در افغانستان عبارت از حضور نظامی آمریکا در همسایه شرقی است.
لطفا به اشتراک بگذارید: