This browser does not support the video element.

اعلام همبستگی گسترده با زندانیان سیاسی اعتصابی گوهردشت

زندانیان سیاسی ارژنگ داوودی از زندان زابل، آرش صادقی از بند 350 اوین ومهدی فراحی شاندیز از زندان مرکزی کرج حمایت خود را از زندانیان سیاسی در حال اعتصاب غذا در زندان گوهردشت اعلام کردند.


ارژنگ داوودی از روز ۲۹ مرداد ماه در همبستگی با زندانیان سیاسی اعتصابی در زندان گوهردشت و اعتراض به شرایط فجیع خود در سلولهای انفرادی زندان زابل، اعتصاب غذا و دارو کرده است.

زندانی سیاسی مهدی فراحی شاندیز نیز در حمایت از همبندان سابق خود سه روز اعتصاب غذا کرده است.

زندانی سیاسی آرش صادقی با محکوم کردن استمرار شکنجه و رفتار سرکوبگرانه با زندانیان گوهردشت، مینویسد: برادرانم در زندان رجایی شهر! فروزانی مشعل آزادی و خرد و دفاع از کرامت و حرمت انسانی، بهایی دارد، به امید روزی که دیگر شاهد تعرض به ساحت انسانیت نباشیم”.

 

زندانی سیاسی شاهین ذوقی تبار که خود در شمار زندانیان اعتصابی گوهردشت است طی پیامی با تاکید بر پایداری و مقاومت خود ویارانش در اعتصاب غذا ، دیکتاتوری حاکم را مانند قوم مغول که برای نابودی ایران آمده بود توصیف کرده و با اشاره به قتل عام زندانیان سیاسی در سال 67 تاکید می کند : زمانه عوض شده و رژیم نمی تواند هر کاری که می خواهد بکند. و من و دیگر زندانیان سیاسی تا آخرین قطره خون خود و تا قبول درخواست هایمان به اعتصابمان ادامه میدهیم”.

 

خاطر نشان می کنیم که از هفته گذشته اشرف نشانها و هموطنان آزاده در کشورهای مختلف، با اعلام یک اعتصاب غذای محدود همبستگی و حمایت خود از زندانیان اعتصابی رادر تظاهرات و فعالیتهای کارزار دادخواهی اعلام کردند :

 

همبستگی اشرف نشانها با زندانیان سیاسی در حال اعتصاب غذا

آلمان ،هامبورگ-سوئد ، استهکلم-سوئد ،یوتوبوری –هلند ،لاهه –اتریش ،وین –کانادا ،تورنتو-آمریکا،لس آنجلس –نروژ ،اسلو-دانمارک ،آرهوس-دانمارک ،کپنهاک-کانادا ،اتاوا-کانادا ،ونکوور

 

دکتر محمد ملکی اولین رئیس دانشگاه تهران بعد از انقلاب ضدسلطنتی طی بیانیه یی، ضمن تاکید بر حمایت خود از زندانیان درحال اعتصاب غذا در گوهر دشت، درباره حقایق افشا ء شده در فایل صوتی آقای منتظری راجع به جنایت تاریخی قتل عام ۶۷نوشت: او در این گفتارها از کمیته مرگ و جنایات آن پرده برداشت، تا دنیا بداند در جمهوری اسلامی چه بر سر مردم گذشته و چه میگذرد و در عرض چند روز، دهها هزار نفر از بهترین مردان و زنان ایران به جرم پایبند بودن به عقاید خود و نقد حاکمیت، به جوخه‌های مرگ سپرده شدند.

 

دکتر ملکی، در این بیانیه ، خطاب به هموطنان، جوانان، و دانشجویان نوشت: قول داده بودم تا آخرین نفس با شما باشم و در کنار شما با ظلم و بی‌عدالتی بجنگم و مدافع آزادی مردم زجرکشیده و ظلم دیده باشم .مدتی است از دردهای لاعلاج رنج میبرم، اما امیدوارم با کمک خلق و خالق به قول خود وفا کنم. به انسانیت سوگند می‌خورم که به این امر وفادار بمانم و در راه دادخواهی تلاش کنم، تا شاهد روزی باشیم که جلادان و جنایتکاران به دست عدالت سپرده شوند. بار دیگر به بزرگان و سردمداران نظام ولایی هشدار میدهیم که دیر نخواهد بود که شما هم دچار سرنوشت همه استبدادیان خواهید شد، و روزی تاوان ریختن خون بیگناهان را خواهید داد.

دکتر ملکی تاکید کرد : من به سهم خود از تمامی آنهایی که در جای جای جهان برای دادخواهی تلاش میکنند، قدردانی میکنم.

 

دژخیمان خامنه ای در زندان مرکزی اردبیل محدودیت های جدیدی علیه زندانیان سیاسی در این زندان اعمال کردند.

این محدودیتها به دنبال اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در بند ۷ زندان مرکزی اردبیل و اعلام حمایت آنها از زندانیان سیاسی گوهردشت، شروع شده و ماموران رژیم ارتباطات آنها با خانواده هایشان را قطع کرده اند.

زندانیان سیاسی زندان مرکزی اردبیل با ارسال نامه ای برای زید رعد الحسین کمیسر عالی حقوق بشر ملل متحد و عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه حقوق بشر،خواستار رسیدگی به وضعیت زندانیان اعتصابی در گوهردشت شده بودند.
لطفا به اشتراک بگذارید: