اسپانیا : سه روز عزای عمومی به خاطرکشته های حمله تروریستی



  •  ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا اعلام کرد "به احترام قربانیان عملیات تروریستی روز پنجشنبه" در سراسر این کشور عزای عمومی اعلام شده است.




به همین مناسبت در روز جمعه، مردم در اسپانیا یک دقیقه سکوت خواهند کرد. وی گفت این حملات توسط "گروه‌های بنیادگرا" به اجرا گذاشته شده است. خاطرنشان می شود روز پنجشنبه 26 مرداد، راننده یک ون سفید رنگ، این خودرو را به داخل جمعیت در یکی از خیابان‌های اصلی مرکز شهر بارسلون راند و 13 تن را کشت و بیش از یکصد نفر دیگر را زخمی کرد.


بیشتر بخوانید:





  • حمله تروریستی در اسپانیا – 13 کشته و ۱۰۰مجروح




  • داعش مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده گرفت




بعد از ظهرپنجشنبه ۲۶مرداد در محله لاس رامبلاس در شهر بارسلون در اسپانیا یک خودرو ون سفید با سرعت به سمت جمعیتی از گردشگران رفته و تعدادی را کشته و مجروح کرده است.‌ پلیس اسپانیا این اقدام را یک حمله تروریستی دانسته است.


مقامات رسمی گفتند بر اثر حمله تروریستی اسپانیا ۱۳ تن کشته و ۱۰۰ نفر مجروح شده اند. گزارشها حاکی است که راننده خودرو ون متواری شده است و پلیس در تعقیب او است. پلیس اسپانیا خبر از دستگیری ۲مظنون داده است. شخص سومی نیز که با خودرو قصد نزدیک شدن به پلیس در یک پست بازرسی را داشت بر اثر شلیک مأموران کشته شد. گزارشهای تکمیلی حاکی از آن است که داعش مسئولیت حمله تروریستی اسپانیا را بر عهده گرفته است. در همین حال پلیس کاتالونیا اعلام کرد روز پنجشنبه انفجار یک منزل مسکونی دست‌کم یک کشته برجا گذاشت. مقامات محلی این انفجار را با حمله تروریستی امروز مرتبط دانستند.


سازمان سیا دو ماه قبل از حمله به شهر ساحلی کمبرلیز به پلیس اسپانیا هشدار داده بود که ممکن است گروه دولت اسلامی داعش به این شهر ساحلی و به ویژه به بلوار «رامبلا» که محل آمد و شد هزاران گردشگر است، حمله کند.




رسانه‌های اسپانیا به نقل از مقامات امنیتی گزارش داده‌اند که سازمان سیا پیش از این هشدار داده بود که بعد از پاریس، برلین و لندن، بارسلون هدف بعدی تروریست‌های داعش است.


 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: