اعدام در کاشمر

رزیم آخوندی یک زندانی را کاشمر به دار آویخت.


این زندانی که مجتبی حیدری عباسعلی نام داشت بامداد روز یکشنبه 22 مرداد به دارآویخته شد


همزمان با آِغاز دور دوم ریاست روحانی موج اعدامها در ایران افرایش یافته است.


تنها در ماه ژوییه ۲۰۱۷ (از ۱۰تیر تا ۹مرداد ۱۳۹۶) در یک رکورد کم سابقه ۱۰۱ زندانی حلق آویز شده اند.


روز پنجشنبه ۱۹مرداد دست‌کم ۱۳زندانی اعدام شدند. ۱۱تن از آنان در یک اقدام سبعانه به‌طور جمعی در زندان بیرجند اعدام شدند. یکی از زندانیان که در زندان عادل‌آباد شیراز اعدام شد علیرضا تاجیکی نام داشت. او زندانی جوانی بود که به هنگام بازداشت ۱۵ساله بود و پس از تحمل شش سال حبس در زندانهای قرون‌وسطایی رژیم و بارها قرار گرفتن در معرض اعدام سرانجام بر اساس پرونده‌یی پر ابهام و با نادیده گرفتن درخواست مکرر خانواده‌اش برای اعاده دادرسی به چوبه‌دار آویخته شد. یک زندانی نیز در متی کلای بابل (استان مازندران) اعدام شد.


سحرگاه روز چهارشنبه 25مرداد 96 نیز دست‌کم 7زندانی را در زندان گوهردشت کرج بدار آویخت. به این ترتیب آخوند روحانی نزدیک به ۳۲۰۰ اعدام در کارنامه خود ثبت کرده است. در ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ یک نماینده مجلس ارتجاع فاش کرد ۵۳۰۰ نفر در زندانهای رژیم زیر اعدام هستند. این نماینده مجلس ارتجاع که نوروزی نام دارد خطاب به قوهٔ قضائیه رژیم گفت: آیا اعدام کردن حمال ها و بیگناه ها، 5300نفر در زندانهایند، اینها رو به چه دلیل میخواهی اعدام کنی…


سازمان عفو بین الملل در آخرین گزارش خود در مورد نقض حقوق بشر در ایران که در تاریخ ۱۳مرداد تحت عنوان «گرفتار درگرداب سرکوب» منتشر کرد؛ به نقض فاحش حقوق بشر درایران وسرکوب بی رحمانه وخشونت آمیز پرداخته است و از «تشدید سرکوب» در ایران خبر داده است.


همزمان با اوج گیری جنبش دادخواهی و فراخوان به محاکمة سران رژیم به‌خاطر جنایت علیه بشریت در قتل عام سی هزار زندانی سیاسی در سال 67، ایرانیان در کشورهای مختلف جهان با برگزاری تظاهرات و اکسیونها، موج اعدامهای اخیر توسط رژیم آخوندی را محکوم کرده و خواستار توقف اعدامها در ایران شده اند.


لطفا به اشتراک بگذارید: