مخالفان وزیران پیشنهادی روحانی و اعتراف به بحرانهای لاعلاج اقتصادی و اجتماعی



  • نماینده مخالف وزیران پیشنهادی روحانی: وضعیت اعتیاد، فساد اقتصادی، نابودی نظام بانکداری، آمار طلاق، کودکان کار، کارتن خوابها، صندوقهای بیمه، آمار بیکاری ازچه قرار است




  • نماینده مخالف: ۵ ابر چالش، اشتغال، نظام بانکی، صندوقهای بازنشستگی، بودجه دولت، محیط زیست


     


در بررسی وزیران پیشنهای روحانی نمایندگان مخالف در مجلس ارتجاع به وخیمتر شدن بحرانهای لاعلاج اقتصادی و اجتماعی رژیم اعتراف کردند و نسبت به پیامدهای آن هشدار دادند. بافقی یکی از نمایندگان مخالف از روحانی خواست گزارش بدهد «وضعیت تورمی نا مناسب، عدم اشتغالزایی و بحرانهای ارزی» در چه وضعیتی هستند. وی برخی دیگر از بحرانهای اجتماعی و اقتصای رژیم را فهرست کرد و از روحانی خواست در مورد آنها توضیح دهد و برنامه خودش را برای مواجهه با آنها بیان کند. بافقی گفت: «می‌خواهیم بدانیم ابتدای دولت در کشور وضعیت اعتیاد چگونه بوده است؟ هم اکنون چه وضعی دارد؟ می‌خواهیم بدانیم فساد اقتصادی در ابتدای دولت شما چگونه بوده است هم اکنون چقدر بهبود یافته؟ وضعیت نظام بانکداری اسلامی در چه وضعیتی هست؟ بانکداری که مردم را به سوی نابودی کشانیده و خودش نیز در ورطه نابودی قرار گرفته است. می‌خواهیم مشخص شود آمار طلاق، زندانیان، کودکان کار، کارتن خوابها، در ابتدای دولت شما چقدر بوده است؟ هم اکنون چقدر می‌باشد و در چهار سال آینده مقدار آن چه خواهد بود؟
ما در این برنامه می‌خواهیم بدانیم بدهی دولت به بانکها و وضعیت صندوق های بیمه، مؤسسات اعتباری، آمار بیکاری چه وضعیتی دارد و چه وضعیتی در پایان دولت خواهد داشت؟ ما می‌خواهیم بدانیم آمایش سرزمین در ابتدای دولت در کجا بودیم هم اکنون در کجای آن هستیم؟»


فولادگر عضو دیگر مجلس ارتجاع از ۵بحران گریبانگیر رژیم به‌عنوان «ابر چالش» نام برد و گفت: «این ابرچالشها یکی بحث اشتغال, یکی بحث اصلاح نظام بانکی, یکی بحث صندوقهای بازنشستگی, یکی بحث بودجه دولت یکی بحث محیط زیست است.»

لطفا به اشتراک بگذارید: