بررسی کابینه آخوند شیاد روحانی در مجلس ارتجاع شرو ع شد



  • روحانی: تهیه لیست وزیران با نظر رهبری شایعه است




  •  روحانی: «ما امروز با مشکلاتی در حوزه‌هایی نظیر نظام بانکی, بودجه دولت، صندوق‌های بازنشستگی و آب و محیط زیست مواجه هستیم»




  • روحانی: «شکاف بزرگ میان... انتظار مردم و مشکلات ساختاری».




صبح امروز مجلس ارتجاع بررسی کابینه دولت جدید روحانی را آغاز کرد.


روحانی در شروع جلسه بررسی وزرای پیشنهادیش که بخشی از آن را به ابراز نگرانی از تحریمهای کنگره آمریکا اختصاص داده بود طی سخنانی به دفاع از عملکرد دولتش پرداخت و بار دیگر ادعای الگو قراردادن برجام برای حل و فصل مسائل رژیم با جامعه جهانی را تکرار کرد. روحانی گفت برجام الگوی توافق صلح و دیپلماسی بر جنگ و یک جانبه گرایی است و این ترجیح جمهوری اسلامی ایران است.


 روحانی در محاصره انزوای منطقه‌یی رژیم خطاب به کشورهای منطقه گفت: ما دست دوستی خود را به سوی کشورهای همسایه دراز می‌کنیم و خواستار ایجاد صلح و آرمش هستیم.


روحانی در عین حال برای برای جلب حمایت باندهای رقب در مجلس ارتجاع از وزرای پیشنهادیش شعارهای اتمی و ادعاهای از سرگیری فعالیتهای اتمی را تکرار کرد و مدعی شد که رژیم در «مدت زمانی کوتاه نه در مقیاس هفته و ماه بلکه در مقیاس ساعت و روز» به شرایطی بسیار پیشرفته تر از زمان شروع مذاکرات در فعالیتهای اتمی باز خواهد گشت.


روحانی که به خاطر ترکیب وزرای پیشنهادی زیر فشار باند خودش قرار گرفته است، خبر تهیه فهرست وزیران زیر نظر خامنه ای را شایعه خواند و گفت: من می‌خواهم به شایعاتی که در این روزها در مورد کابینه مطرح است پاسخ بدهم... در معرفی وزرا تحت فشار هیچ جناح و حزبی نبودم . شایعات دیگری هم در مورد تهیه لیست با نظر رهبری مطرح شد که درست نبود. من در چینش کابینه دوازدهم مانند کابینه یازدهم عمل کردم. با رهبر انقلاب من سابقه رفاقت ۵۰ ساله و ارادت به ایشان داشته و در همه مسائل مهم با ایشان مشورت می کنم ایشان هم با کمال محبت آنچه که مصلحت کشور است را تذکر می‌دهند.


روحانی در بخشی از سخنرانی خود به بحرانهای اقتصادی و اجتماعی گریبانگیر رژیم که از آنها با عنوان «مشکلات ساختاری» نام می‌برد پرداخت و گفت: «ما امروز با مشکلاتی در حوزه‌هایی نظیر نظام بانکی, بودجه دولت، صندوق‌های بازنشستگی و آب و محیط زیست مواجه است».


روحانی گفت: «رفع مشکلات ساختاری, از سوی دولت‌ها کمتر مورد توجه قرار گرفته و شکاف بزرگ میان سطح رفاه مورد انتظار مردم و مشکلات بزرگ ساختاری را همواره درآمدهای ناپایدار نفت پر کرده است». وی نسبت به پیامدهای اجتماعی «انباشت مشکلات» و ناتوانی ٰرژیم در حل این مشکلات و به پایان رسیدن منابع مالی رژیم هشدار داد و گفت: «ما نمی‌توانیم سرنوشت مردم را در حوزه‌های مهمی مانند امنیت, آموزش, بهداشت و درمان و تأمین اجتماعی که باید بیش از هر چیز دیگر از ثبات و بهبود مستمر برخوردار باشند, به بازار پرتلاطم جهانی نفت و نوسانات قیمت آن, گره بزنیم, نکته اصلی و مشترک در میان مشکلات متنوع ما در همین واقعیت تلخ نهفته است که دارایی‌هایمان را به جای آنکه حفظ کنیم و بر آنها بیفزاییم, مصرف کرده‌ایم و امروز بخش بزرگی از این دارایی‌ها در مرز هشدار قرار  گرفته‌اند».


 بعد از سخنان روحانی مجلس ارتجاع بررسی وزرای پیشنهادی کابینه جدید او را آغاز کردند.


یکی از اعضای کابینه‌یی که روحانی روز ۱۷مرداد به مجلس ارتجاع معرفی کرد محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات است. او دژخیمی است که از ۲۱ سالگی در وزارت اطلاعات به بازجویی و شکنجه و سانسور اشتغال داشته است و در قیام ۱۳۸۸ به منظور کنترل و قطع ارتباطات قیام کنندگان به معاونت فنی و مدیر کل شنود وزارت اطلاعات منصوب شد. او با گسترش بخش شنود نقش ویژه ای در دستگیری تظاهر کنندگان و سرکوب قیام ایفا کرد. یکی دیگر از وزرای جدید روحانی سردژخیم علیرضا آوایی وزیر دادگستری اوست که از مسئولان قتل عام سال ۱۳۶۷ در استان خوزستان است که با سردژخیم مصطفی پور محمدی تعویض شده است. حبیب الله بیطرف وزیر جدید نیروی روحانی عضو هیات مرکزی ۶ نفره دانشجویان خط امام و از مسئولان اشغال سفارت آمریکا در سال ۱۳۵۸ و به گروگان گرفتن دیپلماتهای آن بود. او از سازماندهندگان اولیه جهاد سازندگی و عضو سپاه پاسداران است که در جنگ ضد میهنی و به کشتن دادن جوانان و کودکان ایرانی نقش فعالی داشته است. محمد شریعتمداری، وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت، از ابتدای حاکمیت استبداد دینی از بالاترین مسئولان سرکوب و غارت و چپاول بوده است. او از تشکیل دهندگان وزارت اطلاعات بود و در سال ۱۳۶۳ به معاونت این وزارتخانه منصوب شد.

لطفا به اشتراک بگذارید: