مایک پمپئو: میخواهیم مطمئن شویم مردم ایران کنترل پایتخت را بدست بگیرند

 مایک پمپئو: تلاش ما این است که مطمئن شویم مردم ایران کنترل پایتخت خود را بدست بگیرند-۲۰دقیقه-۲۸دی


مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در ریاض پایتخت عربستان گفت: استراتژی رژیم ایران در دست داشتن کنترل پنج پایتخت از کشورهای عربی است ولی تلاش ما این است که مطمئن شویم مردم ایران کنترل پایتخت خودشان را بدست آورند و تبدیل به کشوری شوند که طبیعی باشد و دست به فعالیتهای تروریستی نزند. سایت وزارت خارجه آمریکا در این رابطه این مطلب را منتشر کرده است:





 

سایت وزارت خارجه آمریکا نوشت مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه ۲۴ دیماه در گفتگو با خبرنگاران در ریاض پایتخت عربستان گفت: شما با نیروهای تحت حمایت ایران در سوریه مواجه هستید، آنها در لبنان هستند، شما با آنها در یمن مواجه هستید. این یک استراتژی پنج پایتختی است، این سابقه تلاشهای ایران است: پنج پایتخت. و تلاش ما این است که تضمین کنیم مردم ایران کنترل پایتخت خودشان را به دست بگیرند و اینکه ایران یک کشوری شود که رفتار معمولی داشته باشد و فعالیتهای گسترده تروریستی که در هر جای دیگر دنیا نظیر آن وجود ندارد، انجام ندهد.

 مایک پمپئو روز یکشنبه ۲۳ دیماه نیز در مصاحبه با سی.بی.اس نیوز گفته بود تلاشهای ما برای مقابله با تروریسمی است که منشأ آن رژیم ایران است.

وی افزود: اینها گروهی هستند که جزو بدترین تروریستهای دنیا هستند. آنها کمترین احترامی برای حقوق‌بشر قائل نیستند. به همین دلیل دولت آمریکا سیاست بسیار سختی علیه رژیم ایران اتخاذ کرده است.

 

وزیر خارجه آمریکا همچنین شنبه شب ۲۲ دیماه در یک کنفرانس خبری در امارات درباره پرتاب ماهواره به فضا به واشینگتن فری بیکن گفت : رژیم ایران قصد دارد چندین ماهواره به فضا ارسال کند و از این آزمایش به‌عنوان آزمایش موشکهای بالستیک بین‌قاره‌یی استفاده کند. همه جهان باید در کنار یکدیگر با این اقدام مخالفت کنند.

 

مایک پمپئو گفت: آمریکا همواره هشدار داده که فعالیتهای موشکی بالستیکی و موشک حامل پرتاب فضایی از سوی رژیم ایران، برهم زننده ثبات منطقه و فراتر از آن است . فرانسه، آلمان و انگلستان و بسیاری کشورهای دیگر جهان هم نگرانی عمیق خود را ابراز کرده‌اند.

 

وی در سفر به امارات متحده عربی با مقامهای این کشور درباره فعالیت‌های بی‌ثبات کننده رژیم ایران گفتگو کرد. وزارت‌خارجه آمریکا طی بیانیه ای اعلام کرد مایک پمپئو در دیدار با ولیعهد و وزیر خارجه این کشور بر اهمیت مقابله با فعالیت‌های بی‌ثبات کننده رژیم ایران تأکید کرد.

مایک پمپئو پیش از این به اردن، عراق و بحرین سفر کرده بود. مقابله با اقدامهای رژیم ایران یکی از موضوعات اصلی دیدارهای او با رهبران این کشورها است.
لطفا به اشتراک بگذارید: