دادستانی کل آلمان – تشکیل پرونده قضایی برای فعالیت های جاسوسی پاسداران

دادستانی کل آلمان – تشکیل پرونده قضایی


به‌دنبال برملا شدن فعالیت‌های جاسوسی اینترنتی سپاه پاسداران رژیم آخوندی در آلمان و سرقت اطلاعات دانشگاه‌ها و مدارس عالی این کشور توسط هکرهای یک نهاد وابسته به سپاه، دادستان کل آلمان پرونده‌یی را برای پیگیری قضایی این فعالیت‌های جاسوسی تشکیل داد.

 

هفته‌نامة اشپیگل روز شنبه اول اردیبهشت گزارشی را دربارة حملة هکرهای مؤسسة موسوم به «مبنا» وابسته به سپاه پاسداران به دانشگاه‌ها و مدارس عالی آلمان منتشر کرد و نوشت: هکرهای (رژیم) ایران در جریان حملات خود به دانشگاه‌ها و شرکت‌ها در سراسر جهان، به 23 دانشگاه در آلمان حمله کرده‌اند... آنها شمار زیادی از اسناد را از دانشگاه سرقت کرده‌اند که شامل نتایج منتشر نشدة تحقیقات علمی، پایان‌نامه‌های دکترا و گزارش‌های کنفرانس است.

اشپیگل می‌افزاید: «این حملات از سال 2014 شروع شده و از جمله دانشگاه گوتینگن را هدف قرار داده که در آن اطلاعات 34 کارمند این دانشگاه، به سرقت رفته است. در همین راستا، دادستان کل (آلمان) یک تحقیقات مقدماتی را با اتهام «فعالیت‌های جاسوسی» شروع کرده است».

در ادامة گزارش اشپیگل آمده است: «ردیابی این حملات ظاهراً به مؤسسة «مبنا» در تهران راه می‌برد. در محافل امنیتی آلمان، این مؤسسه یک شرکت پوششی سپاه پاسداران (رژیم) ایران به‌شمار می‌رود.

در ارتباط با این حملات (هکرهای رژیم ایران)، مأموران تحقیق دفتر دادستانی فدرال و دفتر پلیس جنایی فدرال طی هفتة قبل از عید پاک، خانة یک شهروند ایرانی را در شهر ووپرتال تفتیش کردند. کرین هاسولد Crane Hassold کارشناس امنیت سایبری و کارمند پیشین پلیس فدرال آمریکا که از ماه دسامبر سال گذشتة میلادی دربارة حملات هکری (رژیم) ایران تحقیق می‌کند به اشپیگل، گفت: «حملات هکرها متوقف نشده و هم‌چنان ادامه دارد».

 

 

در اوایل فروردین‌ماه امسال، دولت آمریکا مؤسسة «مبنا» را همراه با 9 مهرة مرتبط با آن به خاطر هک اطلاعاتی و سرقت اینترنتی تحریم کرد.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که این 9 نفر، کارزار سرقت اینترنتی مذکور را به نیابت از سپاه پاسداران به‌پیش می‌برده‌اند...

به گفتة وزارت دادگستری آمریکا، این حملات سایبری رژیم آخوندی، دست کم از سال 2013 شروع شده و سرقت بیش از 31 ترابایت اطلاعات آکادمیک و مالکیت معنوی از 144 دانشگاه آمریکا و 176 دانشگاه در 21 کشور دیگر را در بر گرفته است.

معاون وزیر دادگستری آمریکا گفت که 9 مهرة تحریم‌شدة رژیم آخوندی، «فراری» محسوب می‌شوند و در صورت سفر به خارج از ایران، می‌توانند در بیش از 100 کشور با استرداد مواجه شوند.
لطفا به اشتراک بگذارید: