بحران بی‌آبی – خشکسالی در ایران در اثر سیاستهای چپاولگرانه رژیم آخوندی

بحران بی‌آبی – خشکسالی در ایران


وزیر نیروی کابینه آخوند روحانی با اعتراف به بحران آب اعلام کرد: 334 شهر با جمعیت 35 میلیونی در معرض تنش آبی قرار دارند. رضا اردکانیان که روز شنبه اول اردیبهشت ماه در جمع کارگزاران رژیم سخنرانی می کرد افزود: « براساس بررسی ها، 165 شهر با جمعیت 10 و نیم میلیون نفر در وضعیت زرد، 62 شهر با جمعیت 6 میلیون و 800 هزار نفر در وضعیت نارنجی و 107 شهر با جمعیت 17 میلیون و 200 هزار نفر در وضعیت قرمز و مجموعا این 334 شهر در معرض تنش آبی قرار خواهند داشت.

محسن مهرعلیزاده، استاندار رژیم در اصفهان نیز بیست و چهارم فروردین به کمبود آب اعتراف کرد و گفت: «وضعیت کمبود آب در استان فلج‌کننده است و تأمین آب آشامیدنی پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت استان در فصل گرم امسال به مرحله نگران‌کننده‌ای رسیده است».

خبرگزاری رویتر در فروردین ماه طی گزارشی در باره خشکسالی در ایران نوشت:‌ یک خبرنگار در ورزنه که خواست، ناشناس بماند گفت آنچه تحت عنوان خشکسالی مطرح می شود اغلب سو‌ءمدیریت آب است. وی گفت فقدان آب بخشی از معاش مردم را آسیب زده است. کشاورزان می گویند مقامهای محلی رژیم جریان آب موجود را برای نواحی خودشان به ازای دادن رشوه منحرف کرده اند.

 

گزارشی در باره خشکسالی که از نتایج حاکمیت دزد و چپاولگر آخوندی است:‌

بحران بی سابقه آب در حاکمیت آخوندی، زندگی میلیونها ایرانی را در معرض خطر قرار داده است. مطابق تازه ترین داده ها توسط کارگزاران رژیم، « تابستان 97، ایران روی لبه پرتگاه خشکسالی قدم خواهد زد.

وزیر نیروی رژیم می گوید که وضعیت آب شرب در برخی مناطق کشور حاد است

 

در چنین شرایطی و در حالیکه سپاه پاسداران خامنه ای و باندهای مافیایی آب بی محابا مشغول بکارند رژیم اعلام کرده است:« در حال حاضر آب مفید پشت سدهای خوزستان 20 درصد ظرفیت این سدها است و در واقع 80 درصد ظرفیت آن‌ها خالی است».

براساس آمار حکومتی « ظرفیت سد دز به میزان 10 درصد، کرخه 30 درصد، مارون31 درصد و جره 30 درصد پر شده اند .در حال حاضر حوضه آبریز کارون بزرگ (سدهای کارون 3و 4-دز- عباسپور-گتوند علیا ) تنها یک میلیارد و 200 میلیون متر مکعب آب دارد که تنها به اندازه سد کرخه است.

« براساس آمار سازمان محیط زیست، سالانه بیش از 90درصد از منابع آبی کشور مصرف می‌شود که از این میزان تنها 40درصد جایگزین خواهد شد». ( سایت حکومتی انتخاب خبر 20 فروردین 1397)

بحران آب در حاکمیت آخوندها بقدری جدی است که اعضای مجلس ارتجاع نیز نسبت به سرازیر شدن مردم بجان آمده به خیابانها اعلام خطر می کنند

 

حاجی، عضو مجلس رژیم 19 فروردین 97:

پنج میلیون نفردر اصفهان از مردادماه آب خوردن ندارند

الان پنج میلیون نفر جمعیت... از مرداد ماه به بعد آب خوردن تو استان اصفهان ندارند... همین امروز خدا شاهده ازشهرهای ما تماس داشتند دولت آباد, شابروباد, دستگرد و بقیه شهرها که آب خوردن کم شده آب چاه بی کیفیت رو رو شبکه دارند میگذارند... با پنج میلیون نفر تشنه چگونه بایستی براشون اقدام کرد یک وضعیت اضطراری هست

 

کامران، عضو مجلس رژیم 19 فروردین 97:

اخطار می‌دهم با آب شوخی نکنید کشته میدهیم

 

در رابطه با آب جناب پزشکیان یک دهه هست حقآبه دار رو حقش رو میخورند وقتی تجمع میکنند چشمشون رو کور میکنند همین دفعه هم ما یک چشم کور شده و کلی هم ما در واقع ترکش تو بدنشون است خب حالا چه کار باید کرد؟...

من اینجا اخطار بدهم با آب شوخی نکنند مسئولین, ما بعد کشته میدهیم .

 

احمد حمزه، عضو مجلس رژیم 19 فروردین 97:

بحران آب آشامیدنی در کرمان حل نشود مردم به خیابانها می‌ریزند

الان کشاورزان جنوب کرمان به خاک سیاه نشسته

همینطور اگر از الان به فکر فصل گرما در جنوب کرمان نباشید بحران آب آشامیدنی امسال مردم رو به خیابانها خواهد کشاند و دردسر جدیدی رو برای شما درست خواهد کرد.

 

دهمرده، عضو مجلس رژیم 19 فروردین 97:

یک فاجعه در سیستان به خاطر خشکسالی در حال رخ دادن است

جناب آقای رئیس جمهور با توجه به خشکسالی ویرانگر سیستان که حقیقتا مردم دار و ندار خودشون رو از دست دادند و یک فاجعه در حال رخ دادن هست...

 

بحران در استان اصفهان بحدی وخیم است که هر روز شاهد اعتراضات کشاورزان محروم در این خطه هستیم.

« حقه آب» اکنون به یک واقعیت در میان اقشار زحمت کش و محروم تبدیل شده است.
لطفا به اشتراک بگذارید: