تحولات سوریه - ائتلاف ملی سوریه: تغییر بافت جمعیتی در خدمت رژیم ایران

تحولات سوریه


ائتلاف ملی سوریه با اشاره به جابجایی اجباری مردم شهر ضمیر در حومة دمشق، اعلام کرد: طرح‌های رژیم اسد برای (تغییر بافت جمعیتی) در راستای خدمت به پروژه‌های (رژیم) ایران در منطقه است.

سایت رسمی ائتلاف ملی سوریه در گزارش خود، می‌نویسد: رژیم اسد به‌عنوان بخشی از اقداماتش برای تغییر بافت جمعیتی در سوریه، جابجایی اجباری ساکنان شهر ضمیر در حومة دمشق را شروع کرده است.... این رژیم برای ساکنان (این منطقه...) ضرب‌الاجلی را تا روز یکشنبه برای ترک شهر... تعیین کرده است.

 

به گزارش واشینگتن اگزمینر، جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا به بشار اسد هشدار داد، اگر پیام حملة موشکی هفتة گذشته را دریافت نکند، ایالات متحده آمادة انجام اقدامات نظامی دیگری علیه رژیم او خواهد بود.

متیس در دیدار با وزیر دفاع ژاپن بر حمایت گستردة بین‌المللی از حملة سه کشور به دیکتاتور سوریه تأکید کرد، و گفت: «برای (بشار اسد) ناعاقلانه خواهد بود که موضع جامعة جهانی را نادیده بگیرد و ما آماده‌ایم که به هر چیز دیگری در آینده پاسخ بدهیم».

وزیر دفاع ژاپن نیز در این کنفرانس مطبوعاتی، گفت: «استفاده از تسلیحات شیمیایی به‌شدت غیر انسانی است و ژاپن هرگز آن‌را تحمل نخواهد کرد. ژاپن از تصمیم ایالات متحده، انگلستان و فرانسه (برای حمله به رژیم سوریه)... حمایت می‌کند».

 

دو هفته بعد از جنایت شیمیایی دیکتاتور سوریه در دوما و به‌دنبال انبوه مانع‌تراشی‌ها و تبلیغات گستردة رژیم اسد برای لاپوشانی این جنایت، سرانجام روز شنبه بازرسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی به محل حملة شیمیایی رفتند و از یکی از اماکنی که هدف قرار گرفته بود، بازدید کردند.

این سازمان طی بیانیه‌یی اعلام کرد: هیأت حقیقت‌یابی سازمان منع تسلحیات شیمیایی، (روز شنبه) از یکی از محل‌ها در دوما برای نمونه‌برداری‌های مربوط به اتهامات استفاده از تسلیحات شیمیایی در روز 7 آوریل، بازدید کرد... سازمان منع تسلیحات شیمیایی وضعیت را بررسی و گام‌های بعدی، از جمله بازدید مجدد از دوما را بررسی خواهد کرد.

آسوشیتدپرس در گزارشی در این رابطه خاطرنشان کرد: بازدید بازرسان از دوما که در دمشق و در چند دقیقه‌یی این محل به سر می‌بردند، یک هفته به تأخیر افتاد.

 

وزیر خارجة فرانسه طی بیانیه‌یی با اشاره به مانع‌تراشی‌های رژیم اسد برای ورود بازرسان به محل حملة شیمیایی در دوما، تأکید کرد: «قطعاً این رویکرد با هدف از بین‌بردن شواهد و عناصر... مربوط به حملة شیمیایی... صورت (گرفته است). هیأت سازمان منع تسلیحات شیمیایی، باید از دسترسی کامل و بدون مانع... برخوردار شود...».

وی طی این بیانیه که روز جمعه صادر شد، افزود: «فرانسه شهادت‌های بسیاری را دربارة... حملة شیمیایی 7 آوریل در دوما دریافت کرده است... علائم موجود در بیش از 500 نفر که (در روز حمله) به اماکن (پزشکی) مراجعه کردند، بدون تردید با انتشار گاز (شیمیایی) همخوانی داشته است. سازمان بهداشت جهانی این امر را مورد تأکید قرار داد و آزمایشگاه‌های ما نیز حملة شمیایی را تأیید کردند».

وزیر خارجة فرانسه هم‌چنین، گفت: «برای ما تأیید شده است که افسران (رژیم) اسد این حملات را به پیش بردند و هدفشان سرعت‌بخشیدن به تحت کنترل درآوردن این منطقه بوده است».
لطفا به اشتراک بگذارید: