بحران بیکاری و معیشتی در استانهای غربی بر اثر سیاستهای رژیم آخوندی

بحران بیکاری و معیشتی


ملکی، عضو مجلس رژیم اعلام کرد که 75 هزار نفر از مرزنشینیان که از راه کولبری اِمرار معاش می‌کنند به دلیل سیاستهای رژیم، بیکار شده‌اند. یک عضو دیگر مجلس رژیم نیز از تحت تأثیر قرار گرفتن هفت میلیون نفر از اهالی غرب کشور به خاطر بیکاری کولبران خبر داده است. به گزارشی در این باره

 

یک هفته است که بار دیگر فریاد اعتراض هم میهنانمان در شهرهای مرزی سه استان غربی و شمال غربی کشور بگوش می رسد؛ و سفره خالی آنها از حتی نان بخور و نمیر ، در خیابانهای شهرها گسترده است.

یک عضو مجلس آخوندی از بانه و سردشت که نارضایتی و اعتراضهای گسترده مردم را دیده است بر یک بحران جدی برای حاکمیت آخوندها تاکید می کند و می گوید پاسخگوی تبعات بیکاری ۷۰ الی ۸۰ هزارنفر کولبر در کشور کیست؟ ایجاد بحران جدی در کشور با ورود معیشت کوله بران به خطوط قرمز رقم می‌‌خورد.

به اعتراف کارگزاران خود رژیم سیاست های ویرانگر آخوندها ، علاوه بر کولبران زحمتکش ، 6 تا 7 میلیون کسبه ، اصناف و بازاریان مرز نشین را بیکار کرده است.

رسول خضری می گوید:‌ انسداد مرزها ، بیکاری بیش از70 تا 80 هزار کولبر و 6 میلیون کسبه، اصناف و بازاریان مرزنشین را به دنبال داشت،مصوبه هیات دولت به بمب ساعتی درنوار مرزی تبدیل شده است.

وی همچنین عنوان کرد: رقم عوارض خروج از مرزهای زمینی کشور برای کولبران قابل پرداخت نیست، انتظار داریم دولت این عوارض را مانند سال 96 و سنوات گذشته در نظر بگیرد.

رسانه های رژیم نیز با نگرانی از اعتراض لشگر گرسنگان ، به گوشه هایی از واقعیات تلخ اذعان می کنند: سایت سرکرده سابق سپاه پاسداران می نویسد: جراحی بدون داروی بیهوشی یا سر کننده؛ این حال و روز اهالی بانه و شهر‌های مجاور است که سخت‌ترین روز‌های عمرشان در یک دهه اخیر را پشت سر می‌گذارند. بازارچه مرزی شهر بانه شهرتی فراگیر در کشورمان داشت و حالا در سایه تعطیلی کولبری، به حال و روز ناخوشی مبتلا شده است. آنقدر ناخوش که کسبه این بازارچه‌ها تا کنون در چند نوبت تجمعات و اقداماتی تدارک دیده و کوشیده‌اند به این وسیله، صدای اعتراض خود را به گوش مسئولان برسانند.

اما علیرغم اعتراف رسانه ها و کارگزاران رژیم به وضعیت وخیم اقتصادی مردم شهرهای مرزی و اعتراض و تظاهرات و اعتصاب گسترده آنها ، تنها جواب رژیم آخوندی افزایش نیروهای سرکوبگر در این شهرها و دستگیری تعدادی از هموطنانمان است.

فریاد لشگر های گرسنگان از هر نقطه ایران بگوش می رسد. و گوش شنوایی در رژیم آخوندهای دزد و جنایتکار پیدا نمی کند ؛ اما این مردم دلیر ایران و فرزندان دلاورشان در هزار کانون شورشی یعنی، رزمندگان همین لشگرهای گرسنگان و محرومان هستند که عزم بزیر کشیدن آخوندهای ضد ایران و ایرانی را کرده اند تا ایرانی آزاد و آباد بنا کنند.
لطفا به اشتراک بگذارید: