حرکتهای اعتراضی اقشار بستوه آمده – ادامه تظاهرات مردم کازرون

حرکتهای اعتراضی اقشار بستوه آمده


مردم کازرون روز پنج شنبه پس از عقب نشینی رژیم از طرح جدایی قسمت هایی از کازرون، همچنان به تظاهرات خود از جمله در میدان شهدای این شهر رو در روی گله های ماموران و خودروهای ضد شورش نیروی سرکوبگر انتظامی ادامه دادند.

 

مردم دلیر کازرون که زنان شجاع حضور چشمگیری در میان آنها داشتند، با شعارهای کوبنده خود به رژیم هشدار دادند که دیگر فکر اجرای طرح ضدمردمی خود را نکند.

 

دبیرخانة شورای ملی مقاومت با صدور اطلاعیه‌یی دربارة خیزش مردم کازرون و استمرار اعتراضات اقشار مختلف مردم، نوشت: «

خیزش هزاران تن از مردم به پا خاسته کازرون به ویژه جوانان دلیر در روز پنجشنبه ۳۰ فروردین برای پنجمین روز ادامه یافت. این تظاهرات در حالی برگزار شد که شورای قلابی شهر و خطیب نمایش جمعه و رسانه‌های حکومتی هرگونه تجمع تا تعیین تکلیف طرح تفکیک شهرستان کازرون را غیر قانونی اعلام کرده بودند.

معترضان که در میدان شهدا تجمع کرده بودند شعار می دادند: نترسید ، نترسید ،ما همه با هم هستیم. قسم به خون شهدا، هر روز میدان شهدا؛ ما انقلاب کردیم ذلت نمی پذیریم؛ دشمن ما همین جا است، همه اش می‌گن آمریکاست؛ ما زن و مرد جنگیم با تجزیه می جنگیم... تظاهرکنندگان که زنان شجاع در آن نقش چشمگیری داشتند، اتحاد و همبستگی را ضرورت ایستادگی در مقابل توطئه‌های رژیم و جلوگیری از سرکوب اعتراضات خواندند.

به دنبال تظاهرات شجاعانه مردم کازرون، روز چهارشنبه ۲۹ فروردین برخی کارگزاران محلی رژیم اعلام کردند که طرح تقسیم کازرون متوقف شده است. مردم به وعده های آنها اعتنایی نکردند و خواستار پاسخگویی استاندار شدند.

 

ادامه اعتصاب در استانهای کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی و دستگیری شماری از معترضان

اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۲۹ و ۳۰ فروردین اعتصاب بازاریان و کسبه در شهرهای مناطق مرزی استانهای کردستان و کرمانشاه و آذربایجان غربی در ابعادی گسترده تر از روزهای قبل ادامه یافت و علاوه بر شهرهای جوانرود ، بانه، مریوان و سقز، بازاریان شهرهای سردشت، مهاباد، بوکان و پیرانشهر نیز به اعتصابیون پیوستند.

خامنه ای برای پایان دادن به این اعتصاب روز چهارشنبه ۲۹فروردین پاسدار سعید جلیلی، نماینده خود در شورای عالی امنیت رژیم را به بانه فرستاد اما مردم نه تنها به وعده های پوشالی او اعتنایی نکردند بلکه با اعتراضهای خود و ادامه اعتصاب به او پاسخ دادند.

 

در مریوان اعتصاب بازاریان و کسبه به تمام نقاط اصلی و حساس شهر همچون چهار راه اصلی، خیابان جمهوری، چهار راه شبرنگ و کلیه پاساژهای سطح شهر و بازار سرپوشیده گسترش یافت. نیروهای گارد ضد شورش به تجمع مردم در میدان بیسارانی حمله کردند و آنها را مورد ضرب و جرح قرار دادند.

در پیرانشهر نیز مزدوران سفره های خالی پهن شده در خیابان را جمع آوری و پاره کردند.

 

نیروهای سرکوبگر در حملات خود به معترضان در شهرهای سقز، بانه و مریوان دست کم ۱۲تن را به اتهام تشویق مردم برای برگزاری اعتصاب عمومی بازداشت کردند.

رسول خضری نماینده مجلس ارتجاع اعتراف کرد که بستن معابر کولبری باعث بیکاری بیش از ۷۵هزار کولبر زحمتکش شده .. بیش از شش الی هفت میلیون نفر از کسبه و اصناف و بازاریها هم بیکار شدند

 

خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران، روز سه شنبه با ستودن اعتصاب بازاریان و کسبه شهرهای مرزی عموم جوانان را به شرکت و حمایت از این اعتراضات فراخواند و خواستار آزادی سریع بازداشت شدگان شد.

 

غارت‌شدگان مؤسسه ملل روز پنجشنبه در اعتراض به چپاول اموالشان توسط موسسه های پوششی رژیم در برابر دفتر این موسسه واقع در سی متری اهواز تجمع اعتراضی برگزار کردند.

 

جمعی از کسبه بازارچه آنزان در شهرستان ایذه که دو هفته قبل تمام دارایی‌شان در آتش سوخت، طی یک حرکت اعتراضی با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار تامین اموال از دست رفته اشان توسط دولت شدند

 

روز چهار شنبه در تهران یک جوان معترض با یک میله آهنی به خودروی عضو مجلس ارتجاع از سبزوار که مقابل مجلس ارتجاع پارک شده بود حمله کرد و شیشه‌های خودرو را خرد کرد.

 

در شهر سبزوار روز چهارشنبه ،گروهی از جوانان غیور بدنبال مشاهده هتاکی یک آخوند به بانوی هموطن ، وی را به شدت گوشمالی دادند.

 

روز چهارشنبه مردم مرزنشین در ماکو و بازرگان همزمان با حضور استاندار رژیم و مدیرعامل منطقه آزاد دست به اعتراض زدند و علیه طرح ها و قوانین ضد مردمی و بالابردن عوارض خروج از مرزها توسط دولت آخوند روحانی اعتراض کردند.

 

کارگران شهرداری دارخوین ( در استان خوزستان) در اعتراض به پرداخت نشدن ۵ ماه حقوق خود دست از کار کشیده و مقابل شهرداری این شهر تجمع کردند.
لطفا به اشتراک بگذارید: