بیانیه سران ۷ کشور صنعتی جهان حمایت از پاسخ نظامی به جنایت شیمیایی دیکتاتور سوریه

یانیه سران ۷ کشور صنعتی جهان


سران هفت کشور بزرگ صنعتی جهان با صدور بیانیه‌یی، ضمن محکوم‌کردن حملة شیمیایی رژیم اسد به دوما، تهاجم نظامی مشترک آمریکا، فرانسه و انگلستان به دیکتاتور سوریه را «ضروری» دانسته و بر حمایت خود از آن تأکید کردند.

در این بیانیه، آمده است: «ما سران جی 7 از کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلستان، ایالات متحده و اتحادیة اروپا، در محکوم‌کردن حملة شیمیایی 7 آوریل در غوطة شرقی... با قوی‌ترین عبارات ممکن متحدیم.

ما تماماً از همة تلاش‌های صورت‌گرفته توسط آمریکا، انگلستان و فرانسه برای تضعیف توانمندی تسلیحات شیمیایی رژیم اسد و جلوگیری از هرگونه استفاده از آن در آینده، آن‌چنان که در اقدام (این سه کشور) در 13آوریل نشان داده شد، حمایت می‌کنیم».

بیانیة سران هفت کشور بزرگ صنعتی ، می‌افزاید: «استفاده از تسلیحات شیمیایی، نقض کنوانسیون تسلیحات شیمیایی است و تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی به‌شمار می‌رود. به‌کارگیری مکرر تسلیحات شیمیایی... توسط رژیم اسد، در گذشته توسط بازرسان مستقل بین‌المللی تأیید شده است. ما این استراتژی عمدی را برای به وحشت‌انداختن مردم و وادار کردن آنها به تسلیم محکوم می‌کنیم».

سران جی هفت با تأکید بر اینکه در اختیار داشتن تسلیحات شیمیایی توسط رژیم اسد طبق قطعنامة شورای امنیت ممنوع است، می‌افزایند: «ما همراه با هم علیه مصونیت برای کسانی که چنین تسلیحاتی را در هر کجا، هر زمان و تحت هر شرایطی استفاده می‌کنند، می‌ایستیم. ما هم‌چنان به راه حل دیپلماتیک در جنگ سوریه متعهدیم و... از تلاش‌های فرستادة ملل متحد در راستای یک انتقال سیاسی فراگیر و معتبر طبق قطعنامة 2254 شورای امنیت و بیانیة ژنو، حمایت می‌کنیم».
لطفا به اشتراک بگذارید: