سخنرانی های مایک پنس و ترزا می و ادوارد فیلیپ در رابطه با تهاجم به دیکتاتور سوریه

سخنرانی های مایک پنس


مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا دربارة حمله به دیکتاتور سوریه، گفت: «جمعه‌شب به فرمان رئیس‌جمهور (دونالد) ترامپ، ایالات متحده همراه با متحدانش فرانسه و انگلستان، حملات دقیقی را علیه برنامة تسلیحات شیمیایی دیکتاتور سوریه بشار اسد، انجام داد. ما در پاسخ به استفادة اسد از تسلیحات شیمیایی علیه غیر نظامیان که یک عمل وحشتناک است، اقدام کردیم...حملة (شیمیایی اسد) وجدان جهان را وحشت‌زده و شوکه کرد...».

مایک پنس، اضافه کرد: «قوای مسلح ایالات متحده در حمله‌یی که به گفته پرزیدنت ترامپ به‌نحوی عالی به اجرا درآمد، برنامة تسلیحات شیمیایی رژیم اسد را فلج کردند».

 

ادوارد فیلیپ نخست‌وزیر فرانسه طی سخنانی در مجلس ملی این کشور دربارة حملة به دیکتاتور سوریه، گفت: «این عملیات موفقیت‌آمیز بود و ما هر سه سایتی را که هدف قرار گرفته بود، نابود کردیم... ما یک پیام قاطع، روشن و قوی فرستادیم».

وی اضافه کرد: «عملیات ما با حمایت گستردة بین‌المللی مواجه شد؛ هم از سوی متحدانمان و به‌خصوص آلمان... و هم از سوی سازمان‌های بزرگ بین‌المللی (هم‌چون) اتحادیة اروپا، ناتو و شورای همکاری خلیج فارس».

 

ترزا می نخست‌وزیر انگلستان در سخنرانی خود در پارلمان این کشور، گفت: «حملات آمریکا، انگلستان و فرانسه به‌نحو قابل توجهی گسترده‌تر از اقدام ایالات متحده بعد از حملة (رژیم اسد) به خان شیخون درسال گذشته بود؛ (این حملات) به‌طور مشخص بدین منظور طراحی شده بود که تأثیر گسترده‌تری بر توامندی و تمایل این رژیم برای استفاده از تسلیحات شیمیایی داشته باشد».

وی تأکید کرد: «یک حمایت گستردة بین‌المللی از اقدامی که ما در پیش گرفتیم وجود دارد».

ترزا می دربارة جنایت شیمیایی اسد در دوما، گفت: «این واقعیت که چنین جنایتی می‌تواند در جهان امروز ما به‌وقوع بپیوندد، لکة ننگی برای بشریت است».
لطفا به اشتراک بگذارید: