امانوئل ماکرون: حمله مشترک، واکنش مشروع جامعه بین المللی علیه تسلیحات شیمیایی

امانوئل ماکرون


امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه دربارة حملة مشترک آمریکا، فرانسه و انگلستان به مواضع رژیم اسد، گفت: «سه تأسیسات تولید و تبدیل سلاح شیمیایی که از چندین ماه پیش شناسایی شده بود در این حملات هدف قرار گرفت. یک سایت بطور مشترک با نیروهای آمریکا و انگلستان، یک سایت توسط آمریکا و سومی فقط توسط فرانسه. ما عملیات را به لحاظ نظامی با موفقیت به‌پیش بردیم. چون تمام موشک‌هایی که شلیک شد کاملاً به اهداف خود اصابت کرد و توانیایی‌های تولید سلاح شیمیایی نابود شد.

ماکرون که با تلویزیون ب.اف.ام. مصاحبه می کرد، این عملیات مشترک را اقدام« جامعة بین‌المللی» دانست و با تأکید بر خط قرمز فرانسه در ارتباط با استفادة رژیم اسد از تسلیحات شیمیایی، افزود: «ما به نقطه‌یی رسیده بودیم که این حمله ضروری شده بود تا بتوانیم اعتبار جامعة بین‌المللی را به آن باز گردانیم».

رئیس‌جمهور فرانسه در این مصاحبه دربارة مداخلات رژیم آخوندی در سوریه اظهار داشت: رژیم ایران با شبه نظامیان شیعی (تحت حمایتش)، هدف هژمونی‌طلبانه‌یی در سوریه دارد و نباید در این زمینه ابهامی داشت.

 

وزارت خارجة فرانسه بر لزوم قاطعیت در قبال برنامة موشکی و مداخلات رژیم آخوندی در منطقه تأکید کرد.

در بیانیة وزارت خارجة فرانسه که پیش از اجلاس وزرای خارجة اتحادیة اروپا صادر شده، آمده است: «ژان ایو لودریان بر لزوم حفظ توافق وین و یک سیاست دیالوگ و قاطعیت در قبال برنامة موشکی (رژیم) ایران و نقش بی‌ثبات‌کنندة آن... در منطقه، تأکید می‌کند».
لطفا به اشتراک بگذارید: