دونالد ترامپ: عملیات حمله به تاسیسات تسلیحات شیمیایی رژیم سوریه با موفقیت به پایان رسید

دونالد ترامپ: عملیات


دونالد ترامپ ساعاتی پس از حمله نیروهای نظامی آمریکا، فرانسه و انگلستان به تاسیسات نظامی و شیمیایی رژیم اسد اعلام کرد که این ماموریت نظامی با موفقیت به پایان رسید. وی طی پیامی گفت:‌ «شب گذشته یک عملیات نظامی بدون نقص انجام شد. سپاس از فرانسه و انگلستان به دلیل قدرت و دانش نظامی آنها. نتیجه‌ای بهتر از این نمی‌شد. ماموریت تکمیل شد».

رئیس جمهوری آمریکا جمعه شب دستور حمله به تاسیسات رژیم سوریه را که برای ساخت و نگهداری سلاح شیمیایی از آن استفاده می شد، صادر کرد.

این دستور در واکنش به استفاده رژیم بشار اسد از تسلیحات شیمیایی علیه مردم سوریه صادر شد. رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه تلویزیونی خود گفت برای مجازات بشار اسد به خاطر حمله شیمیایی به شهر دوما، دستور حمله به اهداف سوری را صادر کرده است. رئیس جمهوری آمریکا در نطق خود بشار اسد را یک «هیولا» توصیف کرد و گفت:‌ آماده است فشار بر بشار اسد را حفظ کند تا او به «روند کشتار مردم خودش» پایان دهد.

 

همچنین ژنرال کنت مک کنزی مدیرستاد مشترک نیروهای مسلح در پنتاگون گفت: هیچ یک از هواپیماها یا موشک های ما که در عملیات علیه رژیم سوریه شرکت داشتند هدف سیستم های پدافند سوریه قرار نگرفتند. ما نشانه یی نداریم که سیستم پدافند روسیه استفاده شده باشد.

 وی افزود:‌ ما مطمئن هستیم که تمامی موشک های ما به اهدافشان اصابت کردند در پایان ماموریت  حمله، تمامی هواپیماهای ما سالم به پایگاه های خود بازگشتند
لطفا به اشتراک بگذارید: