حمایت از حمله به رژیم اسد - نیکی هیلی: پاسخها موجه، مشروع و متناسب بودند

حمایت از حمله به رژیم اسد


شورای امنیت روز شنبه برای بررسی حمله به رژیم اسد تشکیل جلسه داد

در این جلسه نیکی هیلی نماینده آمریکا در شورای امنیت گفت: آمریکا، فرانسه و انگلستان بدنبال ارزیابی دقیق فاکتها و واقعیات صحنه دست به اقدام زدند. اهدافی که ما انتخاب کردیم در قلب برنامه تسلیحات شیمیایی رژیم سوریه بوده اند. این پاسخ ها موجه، مشروع و متناسب بودند.آمریکا و متحدانش از ابزار دیپلوماسی استفاده می کند تا هر کاری باشد انجام دهد تا از شر زرادخانه تسلیحات شیمیایی اسد خلاص شود.

نماینده انگلستان در شورای امنیت در جلسه عصر روز شنبه این شورا گفت:‌ حمله به رژیم سوریه با حقوق بین الملل سازگاری دارد. در شرایط استثنایی که مداخله بشردوستانه لازم باشد، کشورها می‌توانند به طور استثنایی از زور استفاده کنند، به شرط آن که شواهد کافی باشد، راه حل دیگری نباشد و استفاده از زور در حد متناسب باشد

فدریکا موگرینی Federica Mogherini ، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، حمله آمریکا، فرانسه و انگلستان فقط برای جلوگیری از استفاده رژیم اسد از سلاح‌های شیمیایی علیه مردمش بوده است. وی به نمایندگی از ۲۸ کشور اتحادیه اروپا از رژیم ایران و روسیه هم خواست تا از نفوذ خود برای جلوگیری از به‌کارگیری مجدد تسلیحات شیمیایی از طرف رژیم سوریه استفاده کنند.

سناتور تام کاتن از ایالت آرکانزاس طی بیانیه یی از تصمیم دونالد ترامپ برای حمله به رژیم اسد حمایت کرد و گفت:‌ اگر اسد درس نگیرد، دونالد ترامپ باید به حملات ادامه دهد. وی افزود:‌ آخوندهای حاکم بر ایران و کیم جونگ اون هم شاید بخواهند درس ارزانتری بگیرند.

سناتور تام کاتن گفت:‌ «قصاب دمشق از راهی دشوار دو درس مهم گرفت؛ وقتی آمریکا تصمیم خود را بگیرد، نه سلاح کشتار جمعی باعث برتری نظامی می‌شود و نه روسیه می‌تواند حامی موکلانش در مقابل آمریکا باشد.

وی افزود:‌: «ما از دوستان قدیمی‌ خود، انگلستان و فرانسه یک بار دیگر به خاطر پیوستن به ما در دفاع از جهان متمدن سپاسگزاری می‌کنیم.

سناتور میچ مک‌کانل، رئیس اکثریت جمهوریخواه سنای آمریکا، از حمله نظامی به تاسیسات شیمیایی رژیم جنایتکار اسد و همچنین از هدف این اقدام، دفاع کرد. وی طی بیانیه یی گفت: اقدام نظامی با هدف بازداشتن بشار اسد و واکنش نشان دادن به استفاده رژیم اسد از تسلیحات شیمیایی علیه مردم خود صورت گرفت. وی افزود: روش هایی که رژیم اسد برای تحکیم قدرت خود و ترساندن مردم سوریه به کار گرفته است با موضع آمریکا که استفاده از تسلیحات شیمیایی را غیرقابل قبول می داند، در تضاد است.
لطفا به اشتراک بگذارید: