تحولات سوریه پیچ خطرناک پیش پای نظام – ۲۴فروردین۱۳۹۷

تحولات سوریه پیچ خطرناک پیش پای نظام – ۲۴فروردین۱۳۹۷


گزارشی از هشدارها و ابراز نگرانی مهره ها و تحلیلگران نظام

 

- در حال حاضر و بخصوص پس از بمباران شیمیایی مردم دوما، هر جا که از رژیم جنایتکار اسد به عنوان عامل این جنایت نام برده می‌شود، از رژیم آخوندی نیز به عنوان حامی اصلی رژیم اسد و مشوق آن در این جنایتهای ضدبشری یاد می‌شود؛ این نکته در شرایطی که رژیم اسد در معرض حملة نظامی آمریکا و متحدانش قرار گرفته، مهره‌ها و تحلیلگران حکومتی را سرآسیمه و آنها تحولات سوریه را در این مرحله، یک پیچ خطرناک پیش پای رژیم توصیف می‌کنند و نسبت به هر گونه اشتباه در آن پیامدهای استراتژیک جبران ناپذیر به دنبال خواهد داشت، هشدار می‌دهند. گزارشی ار هشدارها و ابراز وحشت از این وضعیت از نظرتان می‌گذرد:

 

سایت حکومتی بهار ۲۳ فروردین

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

به شدت نگران حضور ایران در سوریه هستیم

هدر نائرت افزود:ایران از حزب‌الله که آمریکا آن را مدت‌هاست به عنوان یک سازمان تروریستی می‌شناسد حمایت می‌کند. ایران همچنین علاوه بر نیروی نظامی، تجهیزات نظامی نیز به سوریه ارسال می‌کند. حمایت ایران از بشار اسد باعث شده تا او بتواند به مردم بیگناه خود حمله کند

 

سایت خبرنگاران جوان ۲۳ فروردین

ادعای مکرون: فرانسه شواهدی از نقش دولت سوریه در حملات شیمیایی دارد

رئیس جمهور فرانسه روز پنج‌شنبه مدعی شد فرانسه مدارکی در اختیار دارد که نشان می‌دهد حملات شیمیایی صورت گرفته در روز شنبه در دوما سوریه توسط دولت این کشور صورت گرفته است و زمانی که به تمام اطلاعات لازم دست یابد درباره حمله به این کشور تصمیم خواهد گرفت.منابع نظامی به رویترز گفتند ارتش فرانسه در حال آماده شدن برای انجام یک ضربه متقابل احتمالی به سوریه است و در این باره منتظر چراغ سبز سیاسی است. همچنین این منابع تاکید کردند تعیین اهداف در چنین عملیاتی بسیار مشکل خواهد

 

خبرگزاری مهر آخوندی ۲۳ فروردین

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در جریان نشست وزیران خارجه عرب در عربستان گفت: ریاض اجازه دخالت های ایران در منطقه را نمی دهد. با وجود ادامه دخالت های ایران در منطقه صلحی در کار نخواهد بود.

 

قاسم محبعلی دیپلمات سابق رژیم ۲۳ فروردین

امروز شرایط بسیار حساس است به گونه‌ای که ممکن است یک وضعیت بسیار غیرقابل پیش‌بینی را در منطقه به وجود آورد.

قبل از هر چیز به نظرمی‌رسد آنچه که اروپا، آمریکا، رژیم صهیونیستی، اعراب و ترکیه بر سر آن اتفاق نظر دارند، خروج ایران از سوریه است و می‌گویند ایران نباید در سوریه حضور داشته باشد. بنابراین اگر قرار است معامله‌ای میان روسیه و غرب صورت بگیرد این معامله بر سر ایران خواهد بود. از این رو بعید به نظر می‌رسد که روسیه بخواهد در صورت حمله آمریکا به مراکز نظامی در سوریه، واکنش نظامی نشان دهند. اگر تصور شود روسیه به خاطر ایران وارد جنگ با غرب می‌شود باید گفت این تلقی اشتباه است.

 

روزنامه حکومتی ابتکار ۲۳ فروردین

طرح حمله ائتلافی به سوریه نیز حتی اگر به طور مستقیم ایران را هدف اثرگذاری قرار نداشته باشد - که بنا به گفته ترامپ اقدامی علیه حضور ایران در سوریه هم به شمار می‌رود - اما به طور غیرمستقیم قطعا ایران را در افق هدف‌گذاری قرار داده است.

همه این موارد نشان می‌دهد که برهه حساس فعلی ایران یک برهه حساس تاریخی واقعی است! اکنون زمانی است که تصمیم‌ها حتی می‌توانند تصمیم‌هایی برای مرگ و زندگی باشند. پیچ خطرناکی پیش روی ایران قرار دارد که عبور از آن نیازمند تصمیم‌های عاقلانه، منطقی و موثر است. مشاهدات نشان می‌دهد که نقص‌های سیاست‌های گذشته تا کنون خود یکی از عوامل ایجاد بستر مناسب بحران بوده است و در نتیجه برای عبور از این برهه حساس و پیچ خطرناک، کشتیبان را سیاستی دگر باید.

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: