تاثیرات چشم‌انداز لغو برجام بر بحران ارز – ۲۲فروردین۱۳۹۷

- چند روزی است که بحران ارز به سایر بحرانهای رژیم اضافه شده است. البته اگر بخواهیم دقیقتر بگوییم باید بگوییم بحران ارز در بحرانهای قبلی رژیم ضرب شده است؛ زیرا هر بحران بحرانهای دیگر را تشدید می‌کند گزیده‌یی از جدیدترین خبرها و اظهارنظرها که تشدید فشارهای سیاسی و اقتصادی همزمان با تشدید بحران ارز را نشان میدهد، از نظرتان می‌گذرد:

سیف رئیس کل بانک مرکزی رژیم ۲۱ فروردین

: علیرغم گشایش های ایجاد شده در روابط بانکی بین المللی بعد ازبرجام ولی هنوز ارتباطات بانکی ما نرمال نیست هنوز ما مسائلی داریم در اون جاهایی که مشکل داریم صرافی می آید به کمک

خبر گزاری حکومتی صدا وسیما ۲۱ فروردین

مکرون: توافق هسته ای با ایران کامل نیست

رئیس جمهور فرانسه در اظهاراتی مداخله جویانه مدعی شد: می خواهیم توافق هسته ای را کامل کنیم تا برنامه موشکی ایران را نیز شامل شودمکرون در ادامه با تائید اتهامات ولیعهد سعودی علیه ایران گفت: تمام سخنان شاهزاده محمد بن سلمان را در مورد ایران تأیید می کنم.توافقنامه هسته ای با ایران کامل نیست، ما می خواهیم آن را کامل کنیم تا برنامه موشکی ایران را نیز شامل شود.!باید از گسترش نفوذ ایران در منطقه و برنامه موشک بالستیک این کشور جلوگیری شود

سایت حکومتی جماران ۲۱ فروردین

ظریف در صفحه توییتر خود نوشت:

«حمله حقیرانه ترامپ علیه ایران، که همواره استفاده از سلاح شیمیایی از سوی هرکس را محکوم کرده و خود قربانی استفاده این تسلیحات توسط صدامِ مورد حمایت آمریکا بوده، ریاکارانه است. تهدید او به تکرار تجاوزگری‌های بیخردانه، نشانه‌ای از سیاست آمریکا برای کمک به افراط‌گرایان است.»

عراقچی معاون ظریف ۲۱ فروردین

همانقدر که برجام به ایران متعلق است، به روسیه و به بقیه اعضای 1+5 متعلق است.برجام برای دولت آمریکا نیست که هر تصمیمی بخواهد بگیرد. برجام متعلق به جامعه بین‌الملل و همه کشورهایی است که مذاکره کردند.به روابط مستحکم خود با روسیه در همه عرصه‌ها ادامه خواهیم داد. این روابط روز به روز شکل بهتری به خود می‌گیرد و مطمئن هستم در همین جهت حرکت خواهیم کرد.

سایت حکومتی دیپلماسی ایرانی ۲۱ فروردین

همان طور که به زمان تصمیم ترامپ در اواسط ماه مه نزدیک می شویم نابودی توافق هسته ای ایران، در نتیجه تغییرات اخیر کاخ سفید، نیز پررنگ تر می شود.

دولت روحانی، با پیش بینی بد ترین حالت، روابط اقتصادی و تجاری ایران را با چین، هند، پاکستان، آذربایجان و اروپای شرقی به شدت تقویت کرده است با این امید که این کشور ها به خاطر تحریم های بین المللی از ایران روی برنگردانند

کیهان خامنه ای ۲۲ فروردین

سرِ برجام سلامت

خوب است مردم عزیز بدانند که‌در خرداد ۹۴ یعنی حدود دو ماه قبل از تصویب برجام، کنگره آمریکا قانون اینا را به تصویب کرد تا اگر توافقی بین ایران و غرب منعقد شد، بازهم رئیس‌جمهور آمریکا اجازه داشته باشد هر۱۲۰ روز یک بار تصمیم بگیرد تحریم‌های تعلیق شده در توافق هسته‌ای با ایران را برای ۴ ماه دیگر تمدید کند و یا دوباره آنها را بازگرداند! معنی این حرف یعنی اعتبار برجام به امضا رئیس‌جمهور آمریکا بستگی دارد، آیا جز این است!؟ اکنون باید پرسید آیا چشم بستن به آن قانون در مذاکرات ،به این دلیل نبود که می‌خواستید به هر قیمتی شده،کاغذی به‌عنوان دستاورد(!) به کشور بیاورید

آیا جز این است که بخش مهمی از مشکلات امروز اقتصادی، به‌خاطر همان یک قانون است و شما در برجام حتی اسم آن را هم نیاوردید!؟

این قانونی است که درآن متعهد شده‌ایم برای برطرف کردن شک و شبهه غربی‌ها به خودمان،همه هست و نیست نظام بانکی و مالی‌مان را با دست خود تقدیم چشم‌های نظارتی غرب کنیم و اجازه بدهیم آنها از همه فعل و انفعال مالی ما خبر داشته باشند!

واقعیت امر این است که ملت فدای برجام شده و دولت هم به دل کندن از این درخت شوم که سیب و گلابی‌اش برای غربی‌ها بود و خار و خاشاک‌اش برای ما تمایلی ندارد!

 
لطفا به اشتراک بگذارید: