حرکتهای اعتراضی اقشار مختلف مردم علیه ستم و چپاول رژیم آخوندی

حرکتهای اعتراضی اقشار مختلف


اعتراضات مردم اهواز وارد دومین هفته شد

 

روز سه شنبه و چهارشنبه ۱۴و ۱۵فروردین اعتراضات هموطنان عرب در اهواز و شهرهای مختلف خوزستان علیه سیاستهای سرکوبگرانه، موهن و تبعیض آمیز فاشیسم دینی حاکم برای دومین هفته ادامه یافت. آنها خواستار آزادی کسانی هستند که در جریان اعتراضهای اخیر دستگیر شده و شمار آنها دست کم به ۱۶۰تن می‌رسد.

سه شنبه شب تظاهرات مردم در بسیاری از مناطق از جمله در کوی علوی و لشکر آباد اهواز با یورش نیروهای سرکوبگررژیم با گاز اشک آور وباتون و شلیک مواجه شد که منجر به درگیری شده و تا ساعتها ادامه یافت.

رژیم آخوندی در هراس از گسترش این اعتراضات، بر غلظت نیروهای سرکوبگر در استان خوزستان افزوده است و شمار زیادی از پاسداران و نیروهای انتظامی و اطلاعاتی را به‌طور فشرده در شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهرو ماهشهر مستقر کرده است.

مقاومت ایران ضمن فراخواندن عموم مردم ایران به‌ویژه جوانان سراسر خوزستان به همبستگی و حمایت از تظاهرکنندگان، از مجامع بین المللی مدافع حقوق بشر خواستار محکوم کردن سیاست سرکوب و تبعیض رژیم علیه هموطنان عرب و آزادی فوری زندانیان این استان به‌ویژه دستگیر شدگان اعتراضهای روزهای اخیر است.

 

حکومت آخوندی برای ممانعت از تظاهرت مردم اهواز؛ چهارشنبه شب نیروهای سرکوبگر خود را در غرب شهر اهواز منطقه عین دو . مستقر کرد در مقابل این حرکت سرکوبگرانه، جوانان خیابان را با وسایل مختلف بستند و آماده درگیری با نیروهای سرکوبگر شدند

 

آتش‌نشانان نفت و گاز عسلویه روز پنجشنبه در اعتراض به پرداخت نشدن ۳ماه حقوق عقب افتاده خود، با مسدود کردن ورودی سایت۱نفت وگاز، دست از کار کشیده و اعتصاب کردند.

 

روز پنج‌شنبه۱۶فروردین‌، جمعی از معلمان و فعالین سیاسی در همبستگی با معلم زندانی محمد حبیبی مقابل هنرستان پسرانه کار و اندیشه در شهریار، محل تدریس این زندانی سیاسی تجمع کردند و خواهان آزادی وی شدند.

معترضین چندین دست نوشته در دست داشتند که برروی آن‌ها نوشته شده بود:«محمد حبیبی را آزاد کنید» و «جای معلم زندان نیست»

 

کارگران مجتمع کارخانجات روغن نباتی کشت و صنعت شمال روز چهارشنبه در اعتراض به اخراجشان از کارخانه، مقابل فرمانداری رژیم در شهرستان میاندورود (استان گیلان) تجمع کردند.کارگران اخراج شده بین ۱۳ تا ۲۱ سال سابقه کار دارند

 

یکی از رانندگان خودروهای حمل زباله شهرداری رژیم در گچساران روز چهارشنبه 15فروردین در اعتراض به توقیف ۵ خورو حمل زباله شهرداری دوگنبدان توسط ماموران راهنمایی و رانندگی رژیم در گچساران زباله خود را در مقابل در ورودی اداره راهنمایی و رانندگی رژیم در این شهر تخلیه کرد
لطفا به اشتراک بگذارید: